خبرگزاری کار ایران

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛

داروهای موثر بر کرونا به اندازه کافی در آذربایجان شرقی موجود است

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۹۵۵

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریزگفت: اظهار نظرها در خصوص داروهای موثر بر کرونا زیاد است، اما داروهایی که در ابلاغیه‌ها و پروتکل‎های درمانی وزارت بهداشت و درمان آمده‌اند، چهار یا پنج قلم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسن آقاجانی در تشریح وضیعت دارویی استان گفت:پنج قلم داروی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان به اندازه کافی در آذربایجان شرقی و بیمارستان‌های استان موجود است، در مورد داروهایی که پزشکان و کادر درمان با استفاده از تجارب و یا مطالعه مقالات تجویز و یا استفاده می‌کنند، نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

وی تاکید کرد: از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم، بدون مراجعه به پزشک و تایید پزشک متخصص به هیچ عنوان از داروهایی که دیگران توصیه کرده و یا در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، استفاده نکنند.

آقاجانی خاطرنشان کرد: کل کشورهای جهان با پاندمی کووید19 درگیر هستند و تا به حال دارویی برای آن کشف نشده است و تمامی داروهای مورد استفاده، داروهای حمایتی هستند که در کشور ما نیز چهار الی پنج قلم از آن‌ها در پروتکل‌هایی دارویی وزارت بهداشت، تایید و توصیه شده است.

وی متذکر شد: هر داروی تجویز شده خارج از پروتکل، مورد تایید وزارت بهداشت و درمان نیست، پزشک با مسئولیت خودش آن را تجویز می‌کند و تهیه آن نیز از حیطه وظایف ما خارج است.

وی با بیان اینکه داروهای مورد تایید وزارت بهداشت، هزینه‌ای برای مبتلایان به کرونا تحمیل نمی‌کند، اظهار کرد: جنبه مالی این مسئله برای دانشگاه علوم پزشکی تبریز مهم نبوده و تمامی تلاشمان برای تامین داروها و بهبود هر چه سریع‌تر بیماران و آسیب ندیدن آن‌ها بر اثر ابتلا به بیماری است.

مدیر داروی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیان کرد: بسیاری از این داروها ساخت داخل و برخی از آن‌ها وارداتی هستند.

وی یادآور شد: «اینتراتکت» نیز جزو پنج داروی موثر بر کرونای مورد تاکید وزارت بهداشت نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز