خبرگزاری کار ایران

شهرداری اصفهان مطرح کرد:

بهره‌مندی همه مناطق شهری اصفهان از توسعه و عمران

asdasd
کد خبر : ۹۳۵۰۸۶

شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان با افزایش بودجه سالانه و تحقق آن توانسته به عنوان شهرداری پیشتاز در کشور شناخته شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت اله نوروزی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به چهاردهم تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری‌ها که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در تقویم کشور ثبت شده است، اظهار کرد: با توجه به شرایط روز جامعه تکالیفی که برعهده شهرداری‌ها گذاشته می‌شود، دائما افزایش می یابد و از همین رو خدمت رسانی به مردم نیز بیشتر شده است.

وی ادامه داد: مدیریت شهری اصفهان در این دوره علاوه بر اینکه توانسته به تکالیف قانونی خود عمل و آنها را به درستی اجرا کند، در زمینه اقداماتی چون خدمت رسانی به سیل زدگان استان های دیگر در سال ٩٨ و... هم وارد شده است.

وی گفت: قانون شاید در این زمینه تکلیفی برای ما مشخص نکرده بود، اما شهرداری اصفهان و نیروهای این نهاد به خواسته مردم سیل زده چند استان کشور، جامه عمل پوشاندند و در جریان سیل چندین شهر کشور امدادرسانی کردند.

وی افزود: با همین رویکرد سایر خدمات شهرداری از جمله اجرای پروژه های عمرانی به صورت فعال در جریان است که سالن اجلاس، خط دو مترو، پل سردار شهید سلیمانی، حلقه چهارم ترافیکی و نمایشگاه بین المللی اصفهان از آن جمله است.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان با افزایش بودجه سالانه و تحقق آن توانسته به عنوان شهرداری پیشتاز در کشور شناخته شود، گفت: این موضوع همچنین به توسعه عدالت فضایی و اجتماعی نیز منجر شده است و هزینه کردن دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهر در راه عمران و توسعه نشان از تحقق این نوع عدالت دارد. 

وی ادامه داد: احداث خط اول متروی اصفهان 16 سال به طول انجامیده بود، اما در این دوره تکمیل خط یک طی چهار ماه کار به سرانجام رسید. 

وی به آغاز اجرای خط دوم متروی شهر از منطقه 14 به عنوان یکی از مناطق کمتربرخوردار اصفهان اشاره و اظهار کرد: سرعت این پروژه قابل قبول است و با فعالیت یک هزار نفر در خط دو مترو، درصدد هستیم این پروژه طبق زمان بندی وارد چرخه بهره برداری شود. 

شهردار اصفهان ادامه داد: هزینه های چند میلیارد تومانی در این طرح برای این است که دیگر مردم زینبیه و دارک محروم نباشند و آن ها هم بتوانند از مترو استفاده کنند. 

وی به اجرای سایر روش های حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان نیز اشاره و تصریح کرد: احداث تراموا یکی دیگر از خواسته های ما برای جابجایی مردم است که در این زمینه مذاکراتی با سرمایه گذاران صورت گرفته است؛ برهمین اساس به زودی عملیات عمرانی تراموا در شهر اصفهان کلید می خورد.

نوروزی افزود: احداث حلقه  ترافیکی شهر با توجه به حجم آزادسازی های وسیعی که در مسیر این پروژه قرار دارد، نیاز به جرات و شجاعت جدی داشت که در این دوره این کار را آغاز کردیم تا آرزوی بسیاری از مردم محقق شود.

شهردار اصفهان به کاهش آلودگی های محیط زیستی و تصادفات جاده ای به عنوان بخشی از مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در تکمیل پروژه رینگ چهارم، هم اکنون جاده شش کیلومتری فرزانگان در اختیار شهروندان است و اجرای این پروژه، تلفات جانی ناشی از تصادفات که در این منطقه به دفعات رخ داده بود را کاهش داده است. 

وی به نیاز شهر اصفهان به یک نمایشگاه بین المللی شاخص به عنوان یک جهانشهر اشاره و اظهار کرد: این نمایشگاه امسال در اختیار بخش نمایشگاهی و مردم اصفهان قرار می گیرد و یکی از موفقیت های بزرگ عمرانی برای شهر به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه شهرداری 70 درصد از بودجه ای که طی سه سال آن را به شش‌هزار میلیارد تومان افزایش داده است را صرف عمران و توسعه شهر می کند، گفت: تعامل میان شهرداری، شورای شهر، مدیریت استان و امام جمعه محترم مطلوب است و این تعامل می تواند در جامعه زمینه ساز درک متقابل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز