خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

هفت شهرستان بوشهر در بحران کم‌آبی/ کمبود اعتبار مانع به چرخه درآمدن آب شیرین کن‌ها است/سد کوثر هم نیاز آبی استان را برطرف نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۴۴۹

نماینده بوشهر در شورای عالی استان با بیان اینکه این استان با بحران کم آبی مواجه است، گفت: مسئولان محلی گزارش‌های دقیقی از این موضوع را به مسئولان استانی و کشوری ارائه نمی دهند.

سید علی اکبر فاطمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا گفت: آب شرب استان بوشهر به علت کمبود بارندگی‌ها که در طول چندین سال متوالی رخ داد باعث شد آب در پشت سدها به مقدار نیاز ذخیره نشود و این استان را با بحران کم آبی مواجه کند.

سد کوثر نیاز مناطق بحرانی را برطرف نمی کند

فاطمی ادامه داد: از طرفی نیز آبی که از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود با توجه به ظرفیت لوله‌های انتقال به استان بوشهر  نیاز تمامی مناطقی که با بحران آب مواجهند را برطرف نمی‌کند.

آب شیرن کن ها به دلیل کمبود اعتبار وارد مدار نشده اند

به گفته این مقام مسئول آب شیرین‌کن‌هایی که در سطح استان وجود دارد تعدادی با اداره آب و فاضلاب قرارداد دارند و تعداد دیگر نیز هنوز به دلیل کمبود اعتبار نتوانسته‌اند برای شیرین کردن آب دریا وارد مدار شوند.سال گذشته دشتستان حدود 2 الی 3 ماه به شدت با مشکل کمبود آب مواجه بود و در برخی مواقع قطعی آب به 5 روز نیز کشیده می‌شد.

 7 شهرستان با کم آبی مواجهند

فاطمی عنوان کرد: امسال نیز شهرستان‌های دیلم، امام حسن، تنگستان، دشتی، دیر، کنگان، عسلویه به شدت با کم آبی مواجهند و در بعضی از اوقات روز و یا حتی چند روز اصلا آب ندارند، این در حالی است که متاسفانه مسئولان مربوط  اعلام کردند هیچ‌گونه مشکلی در تامین آب شرب در فصل تابستان نداریم و همه مناطق از آب مورد نیاز بهره‌مندند.

وی بیان کرد: از وقتی که آب و فاضلاب روستایی و شهری با هم ادغام شد، مشکلات آب فاضلاب شهری بیشتر شده در گذشته اعتبار و هزینه‌های آب و فاضلاب روستایی از طریق دولت تامین می‌شد که در حال حاضر در بحث نوسازی و توسعه و آبرسانی به مردم و مشکلات اساسی که خود آب شهری دارد  مشکلات آب روستایی دو چندان شده است.

فاطمی بیان کرد: متاسفانه گزارش‌ها در مورد کم آبی شهرها و روستاها به شکل واقعی به مسئولان استان و کشور ارائه داده نمی شود تا بر اساس آن تصمیم گیری شود. مسئولان محلی مدام اعلام می کنند  هیچ گونه مشکلی در زمینه آب شرب اهالی وجود ندارد. در صورتی که افرادی مثل ما که در شهر و روستاهایی با تنش بی آبی زندگی می کنیم مدام باچالش بی‌آبی مواجهیم و هر روز مشاهده می کنیم که مردم با چه مشکلاتی روبه رو هستند.

وی گفت:متاسفانه در شهرها نیز شبکه آبرسانی توسعه نیافته و تمامی لوله‌هایی که در سال‌های گذشته تخریب شده‌اند هیچ‌گونه بهینه سازی در آنها شکل نگرفته و در برخی از مناطق حدود 50 درصد پرتی آب وجود دارد که اگر به خوبی مدیریت شود شاید مشکل آب استان کمتر شود.

فاطمی ادامه داد: زمستان گذشته  هم مشکل آبرسانی داشتیم  و در برخی از ساعات روز تقسیم بندی آب شکل می‌گرفت و بیشتر از 6 ساعت محله‌ها آبرسانی نمی‌شد که با توجه به شرایط حاضر بعید می دانم زمستان امسال هم مشکل کم آبی استان حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز