خبرگزاری کار ایران

وعده استاندار بوشهر در نشست شورای آب استان :

تا پایان دولت دوازدهم ، مشکل آب استان حل می شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۶۲۱

استاندار بوشهر گفت: با اقدامات شبانه‌روزی بخش عمده مشکلات آب استان رفع شده و به پایداری مطلوب رسیده ایم و با اطمینان می‌گویم که تا پایان دولت، دغدغه آب استان به طور کامل مرتفع می‌شود.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم گراوند در نشست شورای آب استان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی برای رفع مشکلات آب استان اظهار کرد: جلسات شورای آب استان به طور مستمر برگزار می‌شود و با پیگیری‌های مدیران استان به نتایج خوبی در راستای رفع مشکلات حوزه آب رسیده‌ایم.
 
وی از رفع کامل نوبت بندی آب در محلات جنوبی شهر بوشهر خبر داد و افزود: هم اکنون در محلات جنوبی شهر بوشهر که در طی ۴۰ سال گذشته آب را به صورت نوبت بندی دریافت می کردند، مشکل آب مرتفع شده و آب شرب با کیفیت مطلوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
 
استاندار بوشهر تصریح کرد: در تنگک‌ها نیز با تلاش صورت گرفته تا پایان سال به طور کامل مشکل نوبت بندی آب رفع می‌شود.
 
گراوند بیان کرد: ۵ استان به عنوان استان معین بوشهر در زمینه رفع مشکلات آب به ما کمک کردند و ۵۰ میلیارد تومان هزینه برای این مهم در نظر گرفته شده که یک کار جهادی و انقلابی بوده است.
 
وی از رفع مشکلات آب در محدوده شمالی شهر بوشهر نیز خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد تومان برای رفع مشکل آب محدوده شمال شهر بوشهر اعتبار گذاشتیم که با این پروژه، مشکلات آب این محدوده نیز به طور کامل مرتفع می‌شود.
 
استاندار بوشهر یادآور شد: در زمینه آب شیرین کن نیز اقدامات خوبی صورت گرفته به گونه‌ای که هم اکنون در شهر بوشهر ۲۲ هزار متر مکعب آب شیرین کن در مدار قرار دارد و آب شیرین‌کن ۳۵ هزار متر مکعبی نیز تا سال آینده وارد مدار می‌شود و در چند شهرستان استان نیز چندین آب‌شیرین‌کن وارد مدار شده و چندین آب‌شیرین کن نیز در دست اجراست.
 
عبدالکریم گراوند خاطرنشان کرد: در زمینه تجهیزات و امکانات حوزه آب و فاضلاب نیز ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که بخش زیادی از مشکلات این حوزه را رفع کرده است.
 
وی در مورد سد اخند و سد کلمه نیز بیان کرد: سد اخند تا سال آینده آبگیری می‌شود و ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار متر مکعب به ظرفیت آب استان افزوده می شود، ضمن اینکه سد کلمه نیز تا پایان سال وارد مدار خواهد شد.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه آب استان به پایداری مطلوب و قابل قبولی رسیده است، عنوان کرد: بحمدالله با اقدامات شبانه‌روزی بخش عمده مشکلات آب استان رفع شده و به پایداری مطلوب رسیده‌ایم و با اطمینان می‌گویم که تا پایان دولت روحانی، دغدغه آب استان به طور کامل مرتفع می‌شود.
 
استاندار بوشهر از تامین ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات آب استان خبر داد و گفت: در بحث تنش آبی در سال‌های گذشته سالانه ۵ میلیارد تومان به استان تخصیص می‌یافت که با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته با افزایش قابل توجه، این رقم به ۷۰۰ میلیارد ریال رسید که مشکلات زیادی را در حوزه آب رفع کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز