خبرگزاری کار ایران

دادستان کاشان مطرح کرد:

ساخت و ساز اطراف تپه سیلک کاشان ممنوع است/ تصادف و سرقت در صدر پرونده های قضایی کاشان

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۴۱۲

دادستان کاشان گفت: با سودجویان و سوداگرانی که در کاشان سعی در ایجاد بحران در بازار مسکن دارند ، برخورد قاطع و جدی صورت می گیرد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از کاشان، روح الله دهقانی اظهار داشت: هرگونه ساخت وساز اطراف محوطه تپه تاریخی سیلک که نماد منحصر به فرد مردم کاشان است، ممنوع بوده و بناهای غیر مجاز با اخذ دستور قضایی تخریب می شود.

وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به نقشه های بیست سال اخیر در حوزه سیلک مشخص می شود غالب ساخت و سازها مربوط به سال های نزدیک است و اینکه چگونه سازمان های خدماتی با علم به قانون منع ساخت اطراف سیلک، انشعاب های مربوطه را نصب کرده اند جای سئوال دارد.

دادستان کاشان افزود: در صورت اثبات تبانی و یا قصور مدیران اجرایی که باعث تسهیل ارتکاب جرم در بستر این نماد تاریخی شده، به عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قرار می گیرند.

دهقانی با بیان اینکه ضروری است شهروندان قبل از انجام خرید ملک و یا ساختمان از مشخصات شهری و قانونی آن مطلع باشند، یادآور شد: برای جلوگیری از ورود و حضور سودجویان در بازار مسکن کاشان، با همکاری ادارات ذیربط تمامی اراضی ملی و کشاورزی بانصب پرده نوشته مشخص می شود.

وی با اذعان به رشد تورم و افزایش قیمت مواد اولیه خاطرنشان شد: یکی از مسئولیت های دستگاه قضایی نظارت بر قیمت ها و عرضه و توزیع کالا در سطح جامعه است و براین اساس با هرگونه احتکار و گران فروشی در کاشان برخورد می شود.

دادستان کاشان با اشاره به ورود بیش از چهل و شش هزار پرونده به سیستم قضایی شهرستان در مدت فعالیت وی، تصریح کرد: تصادفات رانندگی و سرقت در صدر پرونده های ارجاع شده به شعب قرار گرفت.

وی کاهش آستانه تحمل و صبر و شکیبایی مردم کاشان به دلایل مختلف ازجمله مسائل اجتماعی واقتصادی را یادآور شد وافزود: پرونده های مربوط به ضرب و شتم و فحاشی در جایگاه سوم قرار دارد.

دهقانی مهمترین رکن دستگاه قضایی را نیروی انسانی وتکریم ارباب رجوع دانست عنوان کرد: دادسرای کاشان به رغم کمبود نیروی اداری، ماهانه بیش از ۶ هزار پرونده را مورد رسیدگی قرار داده است.

وی با اشاره با کشفیات  انواع مواد مخدر در سال قبل که ۷۰۰ کیلوگرم بوده اظهار کرد: این میزان در نیمه نخست  سال جاری ۹۰۰ کیلوگرم بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز