خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد:

بستری روزانه ۳۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین/ فوت ۳۱۴ بیمار کرونایی/ روند صعودی بیماری در استان

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۸۴۸

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی قزوین گفت: روزانه به طور متوسط ۳۳ بیمار در استان به دلیل مشکلات حاد تنفسی و مشکوک به کرونا بستری می‌شوند و مجموع بستری‌ها از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون به پنج هزار و ۵۹۱ بیمار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، دکتر پیمان نامدار با بیان اینکه طی همین مدت چهار هزار و ۶۰۰ بیمار بهبود یافته نیز ترخیص شده‌اند، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری شده ۲۲۲ نفر و ۲۱ بیمار بدحال نیز از دستگاه ونتیلاتور استفاده می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی قزوین با بیان اینکه تاکنون ۳۱۴ بیمار کرونایی از ابتدای شیوع این بیماری در استان قزوین فوت کرده‌اند، اظهار داشت: در همین مدت ۳۰ هزار و ۱۲ مراجعه کننده سرپایی در مراکز درمانی استان به ثبت رسیده و در ۲ هفته اخیر نیز ۱۴۹ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

به گفته دکتر نامدار، در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه سال جاری، بیشترین تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان قزوین بستری شده و از ۱۷ خرداد ماه به بعد نیز شاهد روند صعودی این بیماری در استان بودیم.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون در بیمارستان بوعلی سینای قزوین تعداد بیماران بستری شده اواخر اسفند ماه سال ۹۸ بیشتر بوده و تعداد آنها ۱۴۵ بیمار است که ادامه این روند نه تنها خطرناک است، بلکه خدمات پزشکی در حوزه قلب و اعصاب در این بیمارستان را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه رفتار ویروس کرونا تغییر کرده اظهار داشت: مواردی داریم که با علایم فلج اعضای بدن و سکته به بیمارستان مراجعه می‌کنند و پس از اینکه تست کرونا از آن‌ها می‌گیریم، تازه متوجه می‌شویم که شخص مبتلا به بیماری کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی قزوین در خصوص تاثیر تحریم‌های ظالمانه آمریکا برروی برخی لوازم پزشکی از جمله کیت‌های تشخیص، افزود: کیت‌های تشخیص اگرچه در داخل کشور تولید می‌شوند، اما به خاطر برخی ملزومات به تجهیزات وارداتی نیاز دارند؛ با این حال هم اکنون هزینه هر تست تشخیص کرونا ۵۰۰ هزار تومان است که دولت به صورت رایگان آن را در اختیار بیماران قرار می‌دهد.

نامدار در مورد وضعیت بیمارستان‌های استان قزوین گفت: بیمارستان‌های تامین اجتماعی و ولایت در قزوین و بویین‌زهرا هم اکنون کاملا پاک بوده و در عوض بیمارستان تامین اجتماعی تاکستان با افزایش بیماران بستری روبرو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز