خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین مطرح کرد:

پرهیز از نگاه جزیره‌ای در جهت دهی جدید به یادگیری دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۹۳۰۵۶۲

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در حوزه جهت دهی جدید به یادگیری دانش آموزان باید از نگاه‌های جزیره ای پرهیز کنیم.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، حسنعلی اصغری در نشست شورای معاونین مدیران و روسای مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قزوین که با حضور مشاور وزیر در اردوگاه دانش‌آموزی شهید بابایی برگزار شد،  اظهار کرد: بر اساس سند تحول و نقشه عملیاتی، برای حرکت در مدرسه و جهت دهی جدید به یادگیری دانش‌آموزان باید همه نگاه‌ها همسو به اهداف مشترک باشد و از نگاه های جزیره ای پرهیز کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به سند تحول بنیادین افزود: اجرایی‌کردن سند تحول بنیادین آموزش و پروش دغدغه اصلی ما به شمار می‌رود و تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده در مدارس باید منطبق با این سند باشند.

اصغری ادامه داد: رویکرد جدید آموزش و پرورش مهارت‌آموزی است که آنرا باید به عنوان یک موضوع کلیدی و استراتژیک دنبال کنیم.

وی، چشم انداز آموزش و پرورش قزوین تا سال ۱۴۰۰ را سازمانی بهسازی شده، تحول محور، مشارکت جو و مسوولیت پذیر و دارای رتبه های برتر علمی دانست و تصریح کرد: برای رسیدن به این چشم انداز نیاز به تلاش و کوشش مضاعف و جهادی داریم.

این مسئول با اشاره به آموزش مجازی در سند تحول بنیادین، ادامه داد: در زمان شیوع کرونا از این روش استفاده کردیم که  البته باید پیشتر از این ها اجرا و عملیاتی می شد چرا که در این سند برای این موضوع برنامه ریزی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه برنامه ریزی و خرد جمعی اساس کار آموزش و پرورش است،تصریح کرد: در  همه تصمیمات این اصل را رعایت می‌کنیم ، چراکه در عرصه تعلیم و تربیت همه ما به‌عنوان یک گروه به دنبال اهداف عالی خود که در سند تحول بنیادین مشخص‌شده حرکت می‌کنیم.

اصغری با اشاره به فعالیت کارگروه مشورتی تحول و بهسازی آموزش و پرورش قزوین که با حضور فرهیختگان و صاحب نظران تعلیم و تربیت استان شکل گرفته است، افزود: در این کارگروه به دنبال آن هستیم تا ضمن‌ شناسایی موانع‌ و مشکلات‌ از توصیه‌ها و ارائه راهکارها در اثربخشی‌ برنامه ها استفاده کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم اردوگاه دانش آموزی شهید بابایی، تصریح کرد: این اردوگاه در نزدیکی مسیر قزوین -تهران است و به همین جهت استان های تهران، البرز، و زنجان به راحتی می توانند از ظرفیت های این اردوگاه بهره ببرند و فضا و وسعت آن به نحوی طراحی شده که در کشور بی نظیر است و باید این ظرفیت از بالفعل به بالقوه تبدیل شود.

استان قزوین دارای ۲۵۰هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز