خبرگزاری کار ایران

در شهرداری گرمدره مطرح شد؛

مردم ناصریه: از بلاتکلیفی و وعده مسئولین به تنگ آمده ایم/شهردار: اگر مردم اعتراض کنند در صف مردم قرار می گیرم/عضو شورا: آستانه تحمل مردم کم شده، مسئولان چاره کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۴۴۰

شهردار گرمدره از زمزمه های تجمع اعتراضی ۱۱۰ خانوار حریم راه اهن محله ناصربه خبر داد و گفت: این مردم به قول ما سکوت کرده اند اما به مسئولان هشدار می دهم که مردم از قول و وعده های انجام نشده به تنگ آمده اند و چون خودم هم درد و هم محله این مردم هستم اگر درد مردم درمان نشود ناچارم به مردم بپیوندم چون از مردم هستم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه بررسی مشکلات حریم راه آهن با حضور شهردار و اعضای شورای شهر گرمدره و نمایندگانی از راه آهن، استانداری البرز، فرمانداری کرج، اداره کل راه و شهرسازی البرز در سالن جلسات شهرداری گرمدره برگزار شد.

در این جلسه، نمایندگان مردم و تعدادی از اهالی محل ناصریه واقع در گرمدره نیز حاضر شدند و در ارتباط با مشکلات پانزده ساله حریم راه آهن، لب به اعتراض و گلایه گشوده و در حضور خبرنگاران، عنوان کردند: زندگی اجباریِ اهالی محله ناصریه در مجاورت ریل راه آهن علاوه بر تردد مرتب شبانه روزی قطارهای مسافربری و باری و اخلال در آرامش مردم، باعث شده جان تعدادی از ساکنین در معرض حوادثی چون برخورد با قطار از دست برود و خسارت ناشی از آب گرفتگی منطقه و تخریب سازه و بنای منازل مسکونی ایجاد شود.

به نقل از این افراد بالغ بر ۱۱۰ خانوار در محله ناصریه با بلاتکلیفیِ تصمیم گیریِ مسئولان به سر می برند و اجازه ساخت و ساز ندارند و این در حالیست که در اثر ترددهای گاه و بیگاه قطارهای باری، دیوار  اکثر منازل این محدوده با تَرَک هایی که ایجاد شده احتمال ریزش بنا را بیشتر می کند.

به گفته یکی از ساکنین محل مدت کوتاهی از محصور کردن ریل توسط دیوارهای بتنی توسط شهرداری می گذرد اما با حصار کردن حریم ریل، مکان دنجی برای تجمع معتادان مواد مخدر ایجاد شده است و محلی امن برای سرقت سارقان فراهم گردید که امنیت اهالی را نیز تهدید می کند. مسئولان چاره کنند از وعده های اجرا نشده به تنگ آمده ایم.

 

اگر مردم اعتراض کنند در صف مردم قرار می گیرم

دادخواه، شهردار گرمدره در ادامه این نشست گفت: سالهاست بیش از صد خانوار در حریم راه آهن با مشکل روبرو هستند و پیگیری های انجام شده به نتیجه ای نرسیده است.

وی با عنوان اینکه جلسات زیادی در خصوص حل مشکلات ساکنان حریم راه آهن انجام شده است اما به نتیجه ای نرسیده است، تصریح کرد: کسانی که در حریم راه آهن زندگی می کنند و ساکن هستند تاب و توان خود را از دست داده و  درخواست حل مشکلاتشان را دارند.

دادخواه گفت: مردم گرمدره مردمی ولایت مدار و اعلب خانواده شهید و انقلابی هستند و آنچه داشته اند در طبق اخلاص گذاشته اند و متاسفانه نمی دانیم چرا با توجه به مشکلی که ایجاد شده همه مسئولان عقب رفته اند و مردم‌ با بلاتکلیفی روبرو هستند.

شهردار گرمدره تاکید کرد: این موضوع نیازمند حرکت ملی است و  باید تلاش کنیم تکلیف مردم را روشن کنیم تا هرچه زودتر مشکلاتشان‌مرتفع شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف و مکاتبات فراوان صورت گرفته، تصریح کرد: رایزنی های بسیاری در این‌ راستا صورت گرفته و اسناد آن موجود است اما هیچ کدام نتیجه نداده است.

دادخواه از زمزمه های تجمع اعتراضی ۱۱۰ خانوار گرمدره ای خبر داد و گفت: این مردم به قول ما سکوت کرده اند اما به مسئولان هشدار می دهم که مردم از قول و وعده های انجام نشده به تنگ آمده اند و چون خودم هم درد و هم محله این مردم هستم اگر درد مردم درمان نشود ناچارم به مردم بپیوندم چون از مردم هستم. 

شهردار گرمدره با بیان اینکه از طرف مسئولان ذیربط توضیح و توجیه منطقی به مردم و مسوولان گرمدره ارائه نشده است تا مشکل مردم ‌این‌منطقه مرتفع شود، اظهار داشت: شهرداری حاضر است راهکارهای مناسبی برای حل این موضوع ارائه دهد.

 

گرمدره، کریدور البرز

یاسر سلگی، عضو شورای اسلامی شهر گرمدره، گفت: هیچ راهکاری جز واگذاری تملکات در بالادست گرمدره  که در ید راه و شهرسازی است وجود ندارد.

وی افزود: مسئولان راه آهن قول داده بودند یک ‌ایستگاه هم در گرمدره ایجاد شود اما این ایستگاه در شهر قدس ایجاد شد.

این عضو شورا در پایان گفت: گرمدره ورودی و پیشانی استان البرز است و کریدور و گذرگاه مهمی برای استان محسوب می شود لذا نگاه به گرمدره نگاه به البرز است و لازم است به این شهر توجه ویژه داشت.

 

افزایش مشکلات خانوادگی و کاهش آستانه تحمل ساکنین حریم راه آهن

سعیدیان‌، نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرمدره نیز در این جلسه اظهار داشت: از شهریور ۹۶ که در خدمت شهروندان ‌بودیم به عنوان دومین موضوع شهری مشکل ساکنین در زمینه حریم راه آهن بود

وی افزود: سالهاست این مشاجره طول میکشد و مشکل مردم به تعویق افتاده است و همه امیدوار بودیم حل شود اما مشکل همچنان باقی است.  

نائب رییس شورای گرمدره گفت: ما باید با مسکن ‌و شهرسازی تهاتر کنیم و اگر می خواهید کمکی به مردم شود همه مسوولان باید در این ‌بخش از ما دفاع کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم‌ فهیم هستند و مراعات ما را کرده اند ولی مشکلات حریم به مشکلات خانوادگی تبدیل شده و آستانه تحملشان را تمام کرده است، اذعان داشت: همسو با شهردار و استاندار شویم و دفاعیه مان ‌این ‌باشد تا بتوانیم ‌این تهاتر را انجام ‌دهیم.

 

تهاتر مطرح و دنبال نمی شود

رضا سلگی رئیس شورای اسلامی شهر گرمدره گفت: بحث تهاتر خیلی وقت است مطرح شده و مسوولان‌بسیاری در این‌ پرونده اشراف دارند و قرار شد سال قبل ۴۰ روزه بحث ساخت و ساز پیگیری شود و بحث تهاتر پیش آمد و گفتند می روند پیگیری کنند و هم اکنون‌ یکسال گذشته است نتیجه ای مشاهده نمی کنیم.

وی افزود: مردم‌ سالهاست که صبر و تحمل کرده ا ند. مردم قدرشناس هستند و عمرشان‌ را داده اند و می خواهند موضوع بحث راه آهن هر چه زودتر مرتفع شود و برایشان سوال ایجاد شده که چرا  در تمام این‌سالها این موضوع حل نمی شود.

سلگی تصریح کرد: شهرداری و شورای گرمدره آمادگی هر گونه همکاری و کمک در چهارچوب قانون برای حل این‌مشکل دارد اما متاسفانه حتی برخی مسئولان‌ راه و شهرسازی برای حل این‌ مشکل رغبتی وجود ندارند.

در پایان این جلسه خبرنگاران حاضر در جلسه به همراه رییس و یکی از اعضای شورای گرمدره طی بازدید سرزده از محله ناصریه با مردم این محله دیدار و از مشکلات بیشتر آنها مطلع شدند.

معصومه امین زاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز