خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

حساسیت مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کمتر شده است/ضرورت بررسی علمی از علت افزایش دوباره کرونا در استان

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۲۷۲

جلسه ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار و علل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمد حسین صومی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با کرونا با بیان آخرین موارد و موضوعات مرتبط با بیماری کرونا و افزایش موارد مثبت در سطح استان ، بر لزوم داشتن تحلیل علمی از علت افزایش موارد در شهرستانها را توسط رئیس شبکه‌های مربوطه خواستار شده و برای این منظور راهکارهای لازم را نیز ارائه کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تاکید بر بازدیدهای مکرر بهداشت محیط از اماکن عمومی افزود: مستندات بازدیدها بصورت مستند وکتبی به ارگانهای مسئول شهرستان اعلام شده وپیگیری‌ها وهماهنگی‌های لازم به عمل آید .

صومی همچنین در ادامه با توجه به شروع فعالیت مدارس ، خواستار بررسی روند این فعالیت‌ها توسط مدیران شبکه های بهداشت از نظر رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شبکه های بهداشتی ودرمانی شد.

عباسعلی درستی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ، در این جلسه با ارائه گزارش تحلیل اپیدمیولوژیکی از چند شهرستان استان آذربایجان‌شرقی گفت:در بررسی های بعمل آمده از این شهرستانها و مبتلایان به این بیماری علت عمده ابتلا را شرکت در مراسمات عروسی، عزاداری ، مسافرت‌ها و سابقه حضور در مراکز خرید عنوان کرد.

وی ادامه داد: در بازدیدهای به عمل آمده توسط کارشناسان بهداشت محیط و طی شواهد حساسیت ومیزان رعایت مردم نسبت به توصیه های پروتکلهای بهداشتی در مقایسه با ماههای قبل کمتر شده است .

در خاتمه جلسه دکتر صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن پاسخگویی به نظرات وسوالات حاضرین در جلسه راهکارهای لازم در خصوص کنترل و مدیریت بیماری کرونا را بیان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز