خبرگزاری کار ایران

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان ها:

حاشیه نشینی بستری برای گسترش انواع آسیب های اجتماعی/ مسئولان در مورد حادثه شهرک فدک شتابزده اظهار نظر نکنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۶۴۱۰

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان ها حاشیه نشینی را بستری برای گسترش انواع آسیب های اجتماعی اعم از باندهای تکدی گری، اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر و فساد اخلاقی برشمرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید پیمان موسوی با بیان اینکه در استان متبوعش فقر و بیکاری و تورم به اوج خودش رسیده که نتیجه آن مشکلاتی روحی و اجتماعی است، اظهار داشت: متاسفانه این مشکل در بلند مدت تمام ساختارهای فرهنگی اجتماعی و روانی جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و بدون شک حل کردن مشکلات در این سطح دیگر به سادگی قابل حل نخواهد بود.

وی با اشاره به بحث حاشیه نشینی است که نه تنها مسئولان و شهروندان از این امر رضایت ندارند بلکه خود حاشیه نشینان نیز از این شرایط بسیار ناراضی اند اما ناچارند به چنین شرایطی تن دهند گفت: یکی از مصداق های این امر حادثه ای است که چند روز پیش در شهرک فدک کرمانشاه رخ داد و خانم آسیه پناهی که سرپناهی برای خود و خانواده اش ایجاد کرده بود با شرایطی که ایجاد شد در نتیجه جان خود را از دست دادند و این حادثه احساسات تمام هم استانی ها و حتی تمام هموطنانمان را جریحه دار کرد. اینکه این حادثه چگونه و به چه دلیل رخ داد را بایستی مسئولان مربوطه پاسخگوباشند.

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان ها در ادامه مطلب فوق با اشاره به چرایی این حادثه و شاید حوادث مشابه آن که ممکن است در تمام شهرک های حاشیه ای اتفاق بیفتد بیان کرد: دلیل این اتفاق جز فقر، بیکاری، تورم، بی درآمدی و بسیاری مشکلات اقتصادی دیگر که دامن گیر هموطنانمان شده است نیست.

موسوی حاشیه نشینی را بستری برای گسترش انواع آسیب های اجتماعی اعم از باندهای تکدی گری، اعتیاد، خرید و فروش مواد مخدر و فساد اخلاقی برشمرد و تصریح کرد: سلامت روحی و روانی ساکنان این مناطق در حال تهدید است چرا که اغلب افراد کم در آمد از شهرهای کوچک و روستاها در این نقاط مستقر می شوند که نمی توانند به دلیل هزینه های سنگین زندگی در شهرها اسکان یابند، بنابراین یا در مناطقی که دارای بافت فرسوده هستند یا حاشیه شهرها مستقر شده و به هر قیمتی برای به دست آوردن سرمایه با تامین هزینه های زندگی شهری فعالیت می کنند و والدین در این مناطق همواره نگران فرزندان خود هستند که مبادا با آسیب ها و تهدید های یادشده مواجه شوند.

به گفته وی حاشیه نشینی تنها مختص به کلانشهر کرمانشاه نبوده و بسیاری از شهرهای کشور با این معضل مهم اجتماعی مواجه هستند کما اینکه تنها در استان خراسان رضوی که جای نماینده آن در شورای عالی خالی است یک میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه نشین وجود دارد که برابر با جمعیت استان قزوین است. تاکنون اقداماتی که در جهت برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های اجتماعی انجام شده تنها در حد شعار باقی مانده و برنامه عملیاتی ارائه نشده است. ضمن اینکه نمی توان با وجود شرایط مالی کنونی دولت به تامین اعتبارات این بخش نیز امیدوار بود.

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان ها از دولت و مسئولان در خواست کرد که همت خود را بکار گیرند تا مشکلات مردم به خصوص مردم کرمانشاه که سال ها طعم جنگ و آوارگی را چشیده اند، مدت ها در فقر زندگی کرده اند و در خط مقدم جنگ با دشمنان و منافقین قرار داشته اند را حل کنند و در ادامه بیان کرد: کلانشهر کرمانشاه با مشکلات اقتصادی فراوان امکاناتش نه در حد کلانشهر بودن است و نه به حد و اندازه اراده و بزرگی شهروندانش است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به حادثه شهرک فدک کرمانشاه اشاره کرد و تاکید کرد: در حادثه شهرک فدک بایستی مسئولان امر به خصوص دستگاه قضا هر چه زودتر واقعیات و چگونگی وقوع این حادثه را مشخص و اعلام کنند. اما افراد و مسئولان نباید بدون مشخص شدن تمام جنبه های این حادثه اظهار نظری به سود یا ضرر کسی انجام دهند.

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان ها در پایان با اشاره به سخنان حجت السلام رئیسی ریاست محترم دستگاه قضا مبنی بر ضرورت مبارزه با فساد تصریح کرد: امروز در کرمانشاه با ترسی که در وجود پرسنل زحمت کش اجراییات با توجه به قضیه مرحومه خانم پناهی بوجود آمده عده ای سودجود و زمین خوار وارد میدان شده اند و به شدت ساخت وساز غیر قانونی در شهر کرمانشاه در حال شکل گیری است. حتی در زمین های با کاربری عمومی و متعلق به شهرداری و دیگر نهادها به اوج خود رسیده به گونه ای که بنا به گزارشات در شبانه روز بالای پنجاه مورد ساخت و ساز غیر قانونی صورت می گیرد و با اینکه با دستگاه قضا استان مکاتبه نیز شده است اما اقدامی صورت نگرفته لذا از همین تریبون درخواست می شود جهت جلوگیری از تبعات بعدی این عده سودجو هرچه سریعتر تدبیری اتخاذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز