خبرگزاری کار ایران

آبتین امیری در جلسه شورای شهر مطرح کرد:

بسیاری از مشکلات شهری با گفتگو قابل حل است/ برای تلخ نشدن اوقات مردم سکوت کرده ام/ اکثریت اعضا شورای شهر از شهردار فعلی حمایت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۶۷۸

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: اکثریت اعضاء شورا از شهردار فعلی حمایت می‌کنند. در شرایط فعلی بیشتر مشکلات شهری جنبه اعتباری دارد و با تغییر افراد و مدیران حل نخواهد شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، آبتین امیری در جلسه علنی شورای شهر بندرعباس در خصوص پاسخگویی شهردار به سئوالات اعضا شورا، عنوان کرد: نباید از بیرون برای شورا خط و مشی تعیین کرد ولی می‌توان برای بهبود امور مشاوره داد. فکر نکنم کسی با مشورت مشکلی داشته باشد.

وی گفت: شورا دارای وظایف قانونی مشخص است. انتخاب شهردار و نظارت بر آن حق شورا است و نهاد ناظر بر شورا نیز در قانون مشخص شده است.

امیری اضافه کرد: حتی استادار محترم به شورا مشورت می دهد ولی در امور داخلی شورا دخالت نمی کند.

وی با اشاره به اینکه بحران بوجود آمده در شورا به عدم مدیریت در برگزاری جلسات بر می‌گردد، افزود: اندکی تدبیر و اندکی اعتماد بسیاری از مسائل را حل می کرد. چیزی که در سیاست ما نایاب است.

 عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: آقای فیصل دانش باتجربه ترین عضو شوراست. ایشان با رأی اعضاء شورا به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شدند و مسائلی که بیان می کنند برآمده از نظر اکثریت اعضاء شوراست.

امیری ادامه داد:  تهدید اعضاء شورا به رد صلاحیت سبب شد اکثریت شورا در یک جلسه به نشانه اعتراض شرکت نکنند. ما خواستار بازگشت شورا به شرایط عادی آن هستیم. اما شورا یک نهاد جمعی است و ما باید به نظر اکثریت احترام بگذاریم. آرامش بدون  نظر اکثریت امکان پذیر نیست.

وی گفت: هر عضو شورا حق دارد به هر دلیلی که خود صلاح می داند در جلسه شورا شرکت نکند. عضویت در شورا امری افتخاری است.اعضا شورا برخلاف نمایندگان حقوق نمی گیرند و رابطه استخدامی با شورا یا مجلس ندارند و باید به تعهدات اداری خود در دیگر ادارات هم پایبند باشند. لذا عدم حضور تا چند جلسه یک حق قانونی برای عضو شوراست و به هیچ وجه قابل سلب نیست.این حق به شکل دیگر برای نمایندگان مجلس هم وجود دارد.

عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: عدم حضور در جلسه اول سؤال از شهردار سازمان یافته نبود. اعضاء شورا هر یک عذر موجهی برای عدم حضور داشتند. اما برای حضور در جلسه بعد حاضر بودند.

امیری با بیان اینکه در هر امری باید صبور بود،افزود: با اندکی صبر و بدون فشار و تهدید نیز جلسه سؤال از شهردار برگزار می شود و این مرحله هم می گذرد.

وی مطرح کرد: برای تعیین وقت جلسه برای امور مهم باید از قبل با اعضاء شورا مشورت کرد. این هماهنگی مانع از بروز سوء تفاهم میان اعضاء می شود.

امیری تصریح کرد: تهدید عضو شورا برای طرح مسائل شخصی اش در قبال موضع گیری خاص قابل پذیرش نیست  با واکنش عضو شورا روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: اکثریت اعضاء شورا از شهردار فعلی حمایت می کنند. در شرایط فعلی بیشتر مشکلات شهری جنبه اعتباری دارد و با تغییر افراد و مدیران حل نخواهد شد.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: دغدغه های مشکلات شهری، دغدغه همه اعضاء شوراست. اما زمانی که شما در بحران و محدودیت قرار دارید باید خیلی از خواسته ها را اولویت بندی کنید و از بسیاری از حقوق عادی خود گذشت نمایید.

امیری بیان کرد: بسیاری از مسائل با گفتگوی شفاف قابل حل است. نمایندگان محترم می توانند با اعضاء شورا جلسه  هماهنگ و مشاوره داشته باشند و دغدغه های خود را در خصوص مشکلات شهری به آنها منتقل کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای نماینده مجلس احترام قائل هستیم و خواهان تعامل با آنها هستیم. اما برخی تصمیم گیری های این عزیزان بر اساس اطلاعات نادرستی است که به آنها می‌رسد و این سبب برخی موضع گیری های احساسی می شود.قبل از موضع‌گیری عمومی که افکار عمومی را به خود درگیر می کند باید  آن موضوع را کامل بررسی کرد.

 عضو شورای شهر بندرعباس بیان کرد: طرح بسیاری از موضع گیری ها در فضای عمومی در شرایط فعلی اوقات مردم را تلخ می کند. ما هم حرف های زیادی برای گفتن داریم. اما اعصاب و وقت مردم جای مناسبی برای بیان مشکلات مسئولین نیست.برای همین تاکنون سکوت کرده ام.

 امیری در پایان تصریح کرد: از همه مسئولین فرادست دولتی و نماینده مجلس انتظار حمایت داریم. البته آنها هم به حمایت ما نیاز دارند و این رابطه یک طرفه نیست. هدف همه ما حل مشکلات مردم است. اما هر یک از ما وظایف خاص خود را داریم که این وظایف را قانون مشخص و البته محدود کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز