خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت کاشان خبر داد:

بازگشایی جمعه بازار کاشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی/ حساسیت و نگرانی کاشانی‌ها نسبت کویید۱۹ کاهش یافته است

asdasd
کد خبر : ۹۲۳۶۶۵

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: بازگشایی جمعه بازار همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مسعود دهقانی با اشاره به جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا کاشان اظهار داشت: مقرر شد مسئولان اجرایی روز بازارها با در نظر گرفتن تمهیداتی نظیر نظارت و رعایت بار ترافیکی، کاهش تعداد غرفه ها به نصف روزهای مشابه قبل از کرونا و تاکید بر عدم فروش اقلام فله ای و غذایی نسبت به شروع کار مجاز شوند.

وی خاطرنشان کرد: غرفه داران می بایست قبل از آغاز فعالیت در جمعه بازار، در سامانه سلامت ثبت نام کرده و کد رهیگری دریافت کنند.

دهقانی تصریح کرد: فعالان روز بازارهای کاشان موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک و دستکش و دستگاه کارت خوان هستند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر مرکز بهداشت کاشان با بیان اینکه سطح توجه و میزان حساسیت مردم به همه گیری بیماری کویید ۱۹ نسبت به ماه های اسفند وفروردین بسیار کمتر شده است افزود: موافقت شهروندان مبنی بر خانه نشینی کاهش یافته و عده ای با حضور بی مورد و غیرضروری در سطح شهر دوران کرونا را تمام‌شده می دانند.

دکتر دهقانی ادامه داد: کاهش تعداد افراد بستری شده در مراکز درمانی کاشان به معنای پایان بیماری نیست، چرا که مادامی که مقاومت بدن در مقابل کرونا افزایش پیدا نکند وداروی آن ساخته نشود، صحبت از جشن پیروزی بر کرونا باطل و بیهوده است.

وی افزود: در حال حاضر تنها عامل کاهش ابتلای شهروندان کاشانی به کرونا، رعایت نکات بهداشتی، تشخیص به موقع بیماری توسط همکاران درمانی حاضر در مطب های سطح شهر، معرفی بیماران مشکوک به مراکز درمانی جهت انجام تست های مورد نیاز و تجویز دارو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز