خبرگزاری کار ایران

منتخب مردم مرند و جلفا در مجلس یازدهم مطرح کرد؛

بازگرداندن اعتماد مردم؛ سنگین‌ترین وظیفه مجلس یازدهم/برای قضاوت مجلس دهم منتظر وعده آقای لاریجانی می‌مانیم/ تمرکز بیش از حد به مسائل محلی بزرگترین ضعف مجلس گذشته

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۹۳۹

منتخب مردم مرند و جلفا در مجلس یازدهم گفت: سیاست زدگى و تمایل بیش از حد به یک سلیقه سیاسى خاص که بر بخش عمده‌اى از حیات مجلس دهم سایه افکنده بود، از جمله اصلی‌ترین ضعف‌های مجلس دهم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،معصومه پاشایی نماینده جلفا و مرند، افزایش انتظارات مردم و مطالبه به حق آنها برای ارتقای عملکرد مجلس در دوره جدید را از عوامل تعیین کننده خط مشی مجلس یازدهم دانست.

 وی گفت: باید براى قضاوت منصفانه منتظر انتشار گزارش عملکرد ٤ساله مجلس که  آقاى لاریجانى وعده آن را داده‌اند بمانیم و بر مبناى متنى مکتوب قضاوت کنیم.

پاشایی تاکید کرد: در یک نگاه اجمالى و فارغ از حب و بغض‌هاى سیاسى مى‌توان گفت که عدم موفقیت نسبى در گزارش نهایى هیات‌هاى تحقیق و تفحص از عملکرد دستگاه‌هاى اجرایى، که با سر و صداى فراوان رسانه‌اى آغاز و بدون خروجى روشن بى‌سر و صدا پایان می‌یافت، عدم اهتمام جدى به وظایف نظارتى از قبیل سئوال و استیضاح وزرا که عمدتا در میانه راه و بدون ارائه توضیحى روشن به افکار عمومى به یکباره متوقف می‌شد، سیاست زدگى و تمایل بیش از حد به یک سلیقه سیاسى خاص که بر بخش عمده‌اى از حیات مجلس دهم سایه افکنده بود و بخشى نگرى و تمرکز بیش از حد و خارج از قاعده به مسائل محلى به‌جاى توجه و اهتمام جدى به مسائل و منافع ملى از جمله اصلی‌ترین ضعف‌های مجلس دهم بود.

وی افزود: سنگین ترین وظیفه‌اى که بر دوش مجلس یازدهم است برگرداندن سرمایه اعتماد مردمى به ساختار حاکمیت است. 

پاشایی در ادامه به روابط مجلس و دولت اشاره کرد و گفت: به نظر بنده تعامل میان قوای اصل اساسى مورد تاکید مقام معظم رهبری ‌است و مجلس یازدهم نیز با اهتمام جدى به وظایف نظارتى خود ان شاءالله با قدرت در این مسیر حرکت خواهد کرد.

این نماینده مجلس یازدهم در تشریح ویژگی‌هایی که رئیس مجلس باید داشته باشد تصریح کرد: رئیس مجلس باید رجل سیاسى باشد، تا وزانت مجلس ارتقا یابد، همچنین به عنوان یک جهادگر کهنه کار، معتقدم روحیه جهادى که یکى از معیارهاى رهبری براى انتخاب نماینده بود، باید نه در حرف بلکه در عمل در وى نمود داشته باشد، از آنجایى که این مجلس یک مجلس جوان است باید رئیس آن علاوه بر باور جوانها بتواند پا به پاى آنها پیش برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز