خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس شورای شهرستان مشهد انجام شد؛

برگزاری نشست هم اندیشی ورزشکاران بیماریهای خاص و پیوند اعضا در مشهد

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۹۴۱

به مناسبت روز اهدای عضو اهدای زندگی، نشست هم اندیشی ورزشکاران بیماریهای خاص و پیوند اعضا با حضور رییس شورای اسلامی شهرستان مشهد و رییس، دبیر و جمعی از اعضای هیئت ورزشکاران بیماری های خاص برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، شهناز رمارم رئیس شورای شهرستان مشهد در این نشست اظهار کرد: هر انسانی تمایل به بقا دارد و فردی که به اهدای عضو پس از بروز مرگ مغزی رضایت می دهد با نیک اندیشی و حس نوع دوستی در واقع وحدت وجودی را تنها در شخص خود نمی بیند، بلکه در دیگران نیز می بیند.

شهناز رمارم افزود: پیشینه پیوند اعضا از سال 1314 بیش از یک صد سال قبل با پیوند قرنیه آغاز شد و به لحاظ فقهی نیز امری خدا پسندانه محسوب می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه خدمت رسانی به بیماران خاص مغفول واقع شده است، گفت: شورای پنجم  در آغاز کار خود به مردم قول نشاط و شادی داده اند و ورزش می تواند با ترشح هورمونهای نشاط در مغز سبب نشاط در شهروندان میشود. از این رو حمایت از ورزش در دستور کار شورای پنجم قرار گرفت و آیین نامه ای در قالب حمایت از تیمها به جای حمایت از هیئت ها تصویب شد.

این مقام مسئول افزود: البته برای مسابقات بانوان که قابلیت پخش ندارد، اسپانسر وجود ندارد.

رییس شورای شهرستان مشهد با تاکید براینکه این آیین نامه را نمی توان نقض کرد، با ارائه راهکار برای حمایت از ورزشکاران بیماریهای خاص  اظهار کرد: ورزشکاران بیماری های خاص باید در هررشته تیم هایی حتی به تعداد دونفر تشکیل دهند و دراداره ورزش و جوانان آن را به ثبت برسانند.

وی افزود: بر اساس تبصره 8 بند ذیربط بودجه ای سالانه به میزان 40 تا 50 میلیون تومان بیماران خاص را برای تامین دارو و تجهیزات پوشش می دهد. هیئت های ورزشی بیماران خاص می توانند با ارسال نامه و پیگیری جدی و مطالبه گری از مبادی مختلف از این اعتبار برای تامین وسایل مورد نیاز ورزشی بهره مند شوید اگر حتی زمان بر باشد.

رمارم خاطر نشان کرد: ما به عنوان منتخب شما ماموریت داریم تا در راستای ایجاد رفاه، نشاط و شادی شهروندان آنچه از دستمان برآید، انجام دهیم.

رییس هیئت بیماری های خاص در این نشست اظهار کرد: در این هیئت 240 ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی مانند والیبال ، فوتبال، تنیس روز میز، پتانک، کواش، دو ومیدانی، دارت فعالیت دارند و قطعا این تعداد در سال 99 افزایش خواهد یافت. این ورزشکاران به لحاظ اعتماد به نفس و پشتکار، افراد خاصی هستند محمد مهران روحبخش افزود: برای رشته هایی مانند فوتبال و والیبال بودجه اختصاص یافته است اما برای سایر رشته ها به لحاظ تامین فضای مورد نیاز و وسایل ورزشی نیازمند مساعدت هایی از سوی شهرداری و سایر دستگاه ها و نیز خیران داریم.

دبیر هیئت ورزشکاران بیماریهای خاص نیز گفت: بیماران خاص مظلوم واقع شده اند. بیماران پیوند عضو، و ام اس مشکلات زیادی در تامین داروها و درمان خود دارند.

فاطمه حصاری افزود: ما از دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخواست کردیم تا تحقیقاتی را در مورد وضعیت روحی و روانی بیمارن خاص که فعالیت ورزشی دارند انجام دهند تا شاهد تاثیرات مثبت آن را در این افرادی باشند.

وی تاکید کرد:  این هیات به لحاظ تجهیزات، سالن و حتی تهیه لباس مشکل دارد، سایر استان ها دارای امکانات خوبی برای این ورزشکاران هستند اما ما برای اعزام بچه ها نیز با مشکلات جدی مواجه هستیم.

ورزشکاران خراسان رضوی در مسابقات ملی و جهانی مدالهای زیادی کسب کردند و باید با تامین نیازهای اولیه ورزشی برای آنان  به عنوان نمایندگان استان درمسابقات با آرامش روحی و روانی حضور یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز