خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس یزد:

ساخت ۱۰ مدرسه در ماه رمضان کلنگ زنی شد/ ۱۴۵ نفر از خیرین مدرسه ساز استان یزد جزو اقلیت زرتشتی

asdasd
کد خبر : ۹۱۵۸۵۶

مدیر کل سازمان نوسازی مدارس یزد با اشاره به ضرورت افزایش مشارکت خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدارس گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان ۱۰کلنگ زنی ساخت مدارس با حمایت خیرین در استان یزد انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، جواد ذاکر در نشست خبری به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اهمیت طرح‌های ملی این سازمان برای ارتقای خدمات آموزشی، اظهار داشت: مدرسه سبز از جمله طرح‌های در دستور کار سازمان نوسازی مدارس استان یزد و دیگر استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین یکی از اولویت‌های جدی این سازمان در استان یزد است ادامه داد: برای ساخت، مقاوم‌سازی و بازسازی مدارس تخریبی استان یزد بیش از سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که به مشارکت خیران نیاز داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۹۰ مدرسه استان یزد بلااستفاده هستند، عنوان کرد: با مشارکت مستمر خیرین، طی چند سال گذشته تعداد مدارس دولتی تخریبی استان یزد از ۳۵ درصد به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بهره‌برداری از ۳۶۰ کلاس درس در مساحتی بالغ بر ۷۱ هزار و ۱۷۹ متر مربع زیربنا را از جمله اقدامات در دستور کار برای سال جاری دانست و بیان کرد: خیرین برای ساخت این تعداد کلاس درس متعهد به پرداخت بالغ بر ۴۷۵ میلیارد ریال شدند.

وی تصریح کرد: امسال جمعاٌ ۱۵۸ طرح با اعتباری بالغ ۳۷۵ میلیارد تومان در استان یزد فعال و در دستور کار سازمان نوسازی مدارس استان یزد قرار دارد.

این مسئول مشارکت حدود هزار و  ۳۰۰ خیر فعال مدرسه ‌ساز را یکی از ویژگی‌ های آموزشی استان یزد دانست و بیان کرد: از تعداد کل خیرین مدرسه ساز استان یزد، ۱۸۸ نفر خانواده شهدا، ۲۵۴ نفر بانو، ۶۹ نفر خیر نخبه و ۱۴۵ نفر از خیرین مدرسه ساز استان یزد جزو اقلیت زرتشتی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز