خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر مطرح کرد:

کنترل محورهای ارتباطی خوزستان به بوشهر برای مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۱۹۳

استاندار بوشهر با اشاره به شیوع کرونا در استان خوزستان گفت: برای پیشگیری از شیوع و انتقال این بیماری محورهای ورودی و خروجی استان بوشهر به این استان کنترل می‌شود.

به گزارش ایلنا، عبدالکریم گراوند در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، از شنبه مدارس باز هستند اما حضور دانش‌آموزان اختیاری است و اجباری نیست و در این زمینه خانواده‌ها دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در زمینه آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان کارهای ارزشمندی صورت گرفته است، افزود: هر چند فعالیت استادان و معلمان در فضای حقیقی راحت‌تر از فضای مجازی است ولی به سبب جلوگیری از انتقال ویروس کرونا فعالیت آموزشی در فضای مجازی انجام شده که خدمات مراکز آموزشی در این عرصه ستودنی است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه جامعه پزشکی، پرستاری، شرکت‌های دانش بنیان، گروهای جهادی، بسیجی و  دیگر دستگاه‌ها کارهای بزرگی در عرصه مقابله با کرونا انجام داده‌اند اضافه کرد: با توجه به اینکه رفتار ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست و بر خلاف اینکه قبلا گفته می‌شد ویروس کرونا با گرما تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد ولی تاکنون این موضوع تاثیری نداشته است.

وی با تاکید بر توجه به بیماری یابی در مراکز بهداشتی درمانی استان گفت: در این خصوص تخصیص اعتبارات مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت باید مورد توجه قرار بگیرد.

گراوند، کمک اعتباری به نظام سلامت که نقش مهمی در عرصه مقابله با کرونا داشته است را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با تجهیز مراکز بهداشتی درمانی به امکانات بیماریابی در عرصه ویروس کرونا،  مصونیت مردم در جامعه افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر تسریع در تکمیل بیمارستان و اورژانس هسته‌ای 110 تختی بوشهر گفت: اعتبار لازم باید برای تحقق این مهم تخصیص یابد تا زمینه انتقال مرکز درمان کرونای استان از بیمارستان شهدای خلیج فارس به بیمارستان هسته‌ای فراهم شود و بیمارستان شهدای خلیج فارس به خدمات درمانی آموزشی خود در رسیدگی به سایر بیماران ادامه دهد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: برای تسریع در تکمیل بیمارستان هسته‌ای بوشهر تا 48 ساعت آینده بودجه موجود در حساب بانکی مشترک دانشگاه علوم پزشکی و اتاق بازرگانی بوشهر به حساب دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل بیمارستان شهدای هسته‌ای واریز شود.

وی استفاده از ماسک در اتوبوس‌های درون شهری را ضروری دانست و تاکید کرد: شهرداری‌های استان به ویژه مرکز بوشهر باید این مهم را مورد توجه قرار دهد و نظارت ویژه‌ای برای تحقق این موضوع داشته باشد.

گراوند با اشاره به اعمال محدودیت‌ها در برخی از شهرهای استان خوزستان افزود: با توجه به خیز دوباره کرونا در استان خوزستان، کنترل و تب‌سنجی ورودی و خروجی شهرستان‌های شمالی استان بوشهر با همکاری هلال احمر و نیروی انتظامی انجام شود و مردم هم باید از ترددهای غیرضروری به استان خوزستان جلوگیری کنند.

استاندار بوشهر با تاکید بر راه‌اندازی آزمایشگاه در جنوب استان تصریح کرد: با توجه به نیاز استان به آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا، ایجاد این آزمایشگاه در جنوب استان مورد توجه قرار  بگیرد ضمن اینکه راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در دشتستان هم ضروری است.

گراوند با قدردانی از کسبه و اصناف در عرصه مقابله با کرونا افزود: اصناف استان همچنان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و هر صنفی که از این موضوع غفلت کند مغازه آن پلمب خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام یک شرکت هواپیمایی در برخورد با یکی از پزشکان بوشهر در مسیر پروای تهران به بوشهر گفت: دستور پیگیری این موضوع را به بازرسی استانداری  صادر شده و اینگونه رفتارها نه تنها با کادر درمان بلکه با هیچ شهروندی مناسب نیست.

استاندار بوشهر با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در اقامتگاه‌ها افزود: در این راستا برپایی چادر گروهی در سواحل و پارک‌های استان بوشهر ممنوع است و هتل‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی و اجتماعی می‌توانند فعالیت کنند و فعالیت خانه‌های مبله نیز در استان ممنوع است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز