خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان:

تلفات طیور رها شده در بیابان‌های تاکستان به صورت بهداشتی دفن شدند

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۶۵۱

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: تلفات طیور بیماری که به شکل غیربهداشتی از سوی متخلفان در بیابان‌های تاکستان رها شده بود، از سوی کارشناسان دامپزشکی شناسایی و به شکل بهداشتی دفن شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حمید زینالی با اعلام این خبر و با بیان اینکه رهاسازی تلفات دام و طیور در معابر اصلی و فرعی به دلیل انتشار عوامل بیماری زا پیگرد قانونی دارد، اظهار کرد: تلفات دام و طیور باید با رعایت ضوابط بهداشتی دامپزشکی در محل دامداری یا مرغداری دفن و یا سوزانده شود و محل های در تماس با این تلفات نیز ضدعفونی شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: مواردی از رهاسازی لاشه های تلف شده دام و طیور به اداره کل دامپزشکی گزارش می شود این اقدام تخلف بوده و در صورت مشاهده متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد:  گزارشی مبنی بر تخلیه تلفات طیور در مسیر فرعی یکی از جاده های روستایی شهرستان به دامپزشکی دریافت شد و در این راستا تیم کارشناسی اداره دامپزشکی به محل مورد نظر واقع در یکی از مسیر های فرعی روستای علنقیه مراجعه و ضمن نمونه برداری از تلفات رها شده برای بررسی بیماری نیوکاسل و آنفولانزا هماهنگی لازم برای دفن و معدوم سازی آنها انجام شد.

زینالی ادامه داد: پس از معدوم سازی و دفن بهداشتی این طیور تلف شده، بر اساس هماهنگی های انجام شده با دادستان تاکستان مسیر انحرافی که بستر تخلیه تلفات را فراهم کرده بود نیز مسدود شد.

این مسئول یادآور شد: اداره کل دامپزشکی قزوین در راستای حمایت از تولید کنندگان، در مقابل مرغداران متخلفی که با رهاسازی تلفات به شکل غیربهداشتی سبب انتشار بیماری‌های مختلف می‌شوند مراتب را پیگیری کرده و افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز