خبرگزاری کار ایران

از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان صورت گرفت؛

دستور توقف عملیات عمرانی در محوطه خانه تاریخی "باباخان" تبریز

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۲۳۴

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از صدور دستور توقف عملیات عمرانی در محوطه خانه تاریخی باباخان تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا قوچی به دنبال انجام عملیات عمرانی در محوطه خانه تاریخی باباخان تبریز با حضور در محل، اظهار کرد: برای اجرای این عملیات، از میراث فرهنگی استعلام نشده است.

وی تاکید کرد: در قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی- فرهنگی وظایف تمامی دستگاه‌ها در قبال اماکن و ابنیه تاریخی به صورت روشن، مشخص شده است و در سال گذشته طی مکاتباتی به شهرداری تبریز ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه خانه تاریخی باباخان تبریز که در منطقه جمشیدآباد واقع شده، از جمله خانه‌های تاریخی است که سردر آن به شماره ۲۲۸۵۰ در سال ۱۳۸۷ به ثبت ملی رسیده است، افزود: با توجه به ارزش تاریخی این خانه، بهمن ماه سال 98 در خصوص لزوم استعلام از میراث فرهنگی در اجرای این پروژه و دیگر پروژه‌ها در محدوده‌ها و حرائم تاریخی-ثبتی به شهرداری منطقه 4 تبریز طی نامه‌ای ابلاغ شده که متاسفانه در این خصوص از سوی شهرداری منطقه اقدامی انجام نشده است.

قوچی در خاتمه گفت: در راستای عمل به وظیفه ذاتی خود، حفظ و صیانت از این اثر تاریخی و بررسی‌های تکمیلی، عملیات مذکور متوقف شده و تا اعلام نظر کارشناسی و انجام بررسی‌های تخصصی درباره نحوه تداوم عملیات، پروژه در حریم این اثر ثبتی متوقف خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز