خبرگزاری کار ایران

با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد ؛

رونمایی از تندیس کارگر مقابل خانه کارگر اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۰۶۹۷۱

به مناسبت روز جهانی کارگر از تندیس کارگر، اثر هنرمند اصفهانی مجتبی آقاباباگلی در مقابل خانه کارگر اصفهان رونمایی شد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، قدرت الله نوروزی در رونمایی از این تندیس ضمن تبریک روز کارگر به کارگران زحمتکش شهر اصفهان، اظهار کرد: اصفهان به لحاظ صنعتی و وجود کارخانجات و صنایع متعدد، شهری کارگری است و کارگران بسیاری، نقش اصلی توسعه اقتصادی را در این شهر بر عهده دارند.    

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در صدد بود تا امسال به نحو شایسته ای با برگزاری مراسمی بزرگ مانند سال گذشته از زحمات کارگران شهرداری تشکر کند، تصریح کرد: با وجود شرایط کنونی کرونا در کشور، این فرصت از شهرداری اصفهان گرفته شد اما رونمایی از تندیس کارگر به همه کارگران تقدیم می شود.    

شهردار اصفهان ادامه داد: بار سنگینی که بر دوش قشر کارگر در کشور وجود دارد شرایط را برای زندگی این عزیزان مشکل کرده است، اما امیدوارم این شرایط به سود این قشر زحمتکش با رفع ویروس کرونا تغییر کند و همه کارگران بتوانند به کار و تلاش خود ادامه دهند و همه مسئولان و شهرداری به عنوان کارفرمای بزرگ در حوزه کارگری بتواند حقوق همه کارگران را به تمام معنا رعایت کند.

تندیس کارگر نشانه‌ای نمادین برای دفاع از جامعه حقیقی کارگری   

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان و دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان نیز اظهار کرد: برنامه نمادینی که امروز برگزار شد قرار بود در شرایط عادی به صورت مفصل و در قالب جشن، برای کارگران اجرا شود اما وجود کرونا تمام برنامه های هفته کار و کارگر را به هم زد.

اصغر برشان تصریح کرد: با توجه به محدودیت های موجود و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه آیین رونمایی از تندیس کارگر به صورت نمادین برگزار شد. 

تندیس کارگر، اثر هنرمند اصفهانی مجتبی آقاباباگلی است که این اثر را طی مدت 9 ماه و به روش چکش کاری خلق کرده است. به گفته وی، با توجه به موضوع اثر، جنس این تندیس به بیان حس اثر کمک می کند. از جای چکش هایی که به فولاد مانده تا خط جوش هایی که مشاهده می شود؛   شاید این اثر قدردانی کوچکی باشد برای این قشر زحمتکش.

وی خاطر نشان کرد: این اثر از فولادی با ارتفاع حدودی پنج متر (دو متر پایه و سه متر تندیس) با سطح مقطع یک و نیم متر و با وزن 800 کیلوگرم ساخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز