خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کار خلیل آباد مطرح کرد؛

بخش عظیمی از تحقق شعار جهش تولید برعهده کارگران است

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۹۲۰

رئیس اداره تعاون، کار و رفته اجتماعی خلیل آباد گفت: بدون شک بخش عظیمی از تحقق شعار جهش تولید بر عهده کارگران خدوم است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، حمیدرضا صدیقی در جلسه تجلیل از کارفرما و کارگران جایگاه پمپ بنزین در این شهرستان که با حضور رئیس اداره محیط زیست و صمت برگزار شد، اظهار کرد: کار و کارگر به عنوان نیروی محرکه و بازوی توانمند چرخه‌ی اقتصاد و صنعت، نقشی کلیدی و حیاتی را در هر کشوری بر عهده دارد.

وی افزود: د‌ر سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است، این قشر سازنده به عنوان ستون اصلی تولید و رکن اساسی توسعه اقتصادی شهرستان محسوب می شوند.

رئیس اداره تعاون و کار خلیل آباد با بیان اینکه تعداد کارگران مشمول قانون کار 5 هزار نفر هستند که در 2800 کارگاه سطح شهرستان فعالیت می کنند بیان کرد: به کار فرمایانی که در بحث ویروس کرونا به آنها خسارتی وارد شده است تسهیلاتی با نرخ 12 درصد پرداخت خواهد شد که بایستی از هفته سوم اردیبهشت ماه در سامانه کارا ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون 14 میلیارد تومان از طریق سامانه کارا در اختیار متقاضیان طرح‌ها روستایی در سطح این شهرستان قرار گرفته و اشتغال 235 نفر ایجاد کرده است، افزود: با ایجاد کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و صنایع دستی در سطح روستاهای این شهرستان فعال هستند.

صدیقی در خصوص بحث کرونا گفت: هیچ کارگاهی تحت تاثیر کرونا تعطیل نشده است. 

صدیقی همچنین به کارگران سر گذر که بیمه تامین اجتماعی نیستند اشاره کرد و گفت: کارگران سر گذر که بیمه تامین اجتماعی نیستند می توانند در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون ثبت نام  کنند و وزارت تعاون با توجه به اطلاعاتی که دارند، ماهیانه مبلغ 200 تا 600 هزار تومان به حساب آنها واریز خواهد شد و یا اینکه از بیمه بیکاری استفاده خواهند کرد.

وی دیدار با امام جمعه شهرستان، فرماندار خلیل آباد و بازدید از واحدهای کارگری و تجلیل از آنان را از دیگر برنامه های هفته کار و کارگر در شهرستان خلیل آباد نام برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز