خبرگزاری کار ایران

تولید بالغ بر یک میلیون و 800 هزار قطعه بچه ماهی دریایی در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۹۰۴۱۲۵

اولین نشست بررسی عملکرد و برنامه های مراکز بازسازی ذخایر کشور سال 99به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور مدیرکل دفتربازسازی ذخائر شیلات ایران و معاونین آبزی پروری استان های خوزستان ، گیلان ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و روسای مراکز بازسازی ذخائر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان در ارتباط ویدئو کنفرانسی و با حضور مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر آبزیان کشور به تشریح عملکرد و برنامه های شیلات هرمزگان در راستای بازسازی ذخایر آبزیان پرداخت.  

عبدالرسول دریایی در این ارتباط ویدئو کنفرانسی ضمن تشریح عملکرد و برنامه های پیش رو اداره کل شیلات هرمزگان به پیشتازی شیلات هرمزگان در راستای  اجرای برنامه های بازسازی ذخایر  در جنوب کشور اشاره کرد و جهش تولید و بازسازی ذخائر در سال 99 را یکی از اهداف مهم معاونت آبزی پروری استان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال 98 شیلات هرمزگان موفق به تولید بالغ بر 55 میلیون قطعه بچه میگو و  یک میلیون  و 800 هزار  قطعه ماهی دریایی صبیتی در مرکز بازسازی ذخایر کلاهی شد گفت:درسال جاری برنامه تولید برای بالغ بر دو میلیون قطعه بچه ماهی و 60 میلیون بچه میگو در دست اقدام  است که انشاالله این مهم با تلاش مضاعف همکاران و رفع موانع و مشکلات موجود و مساعدت دفتر بازسازی ذخائر شیلات ایران دست یافتنی است.

دریایی با تاکید بر اهمیت بازسازی ذخایر برای حفظ ذخایر ارزشمند آبزیان برای نسل های آینده گفت: درهمین راستا هرمزگان در سال های اخیر اقدامات بسیار مهمی همچون رها سازی آبزیان به دریا و همچنین اجرای پروژه های زیستگاه مصنوعی انجام داده است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان  با اشاره به اهمیت بازسازی ذخایر آبزیان و نقش آن در تامین اشتغال پایدار صیادان، این محور از اولویت های اصلی برنامه های سازمان شیلات ایران وشیلات هرمزگان است، افزود: امروز بازسازی ذخایر آبزیان در خطر نابودی، یک ضرورت و تکلیف است و افزایش و بازسازی ذخایر با تکیه بر رهاسازی آبزیان پرورشی راهی مناسب برای رفع این مشکل است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان در این جلسه پس از ارائه برنامه ها و عملکرد استان با اشاره به اینکه آلودگیهای ایجاد شده ناشی از فعالیتهای انسانی و صنعتی و برداشت های غیرمجاز از ذخائر آبزیان و دخالت های فراوان انسان در منابع طبیعی که منجر به کاهش شدید ذخائر آبزیان شده است و این روند در آینده تامین غذای مورد نیاز جامعه را با مخاطره مواجه می سازد و نیازمند تمهیدات لازم برای برطرف ساختن این خطرات است،عنوان کرد: اختصاص اعتبار لازم برای راه اندازی مرکز تکثیر و بازسازی ذخائر ماهیان دریایی در جنوب کشور با فن آوریهای جدید در استان هرمزگان صورت پذیرد چرا که یکی از این موارد تکثیر مصنوعی آبزیان از راه مصنوعی و رهاسازی در زیستگاه طبیعی آنان است که احداث تجهیز و مدرن برای تولید 10-15 میلیون بچه ماهی می تواند نقش مهمی در تحقق این هدف ایجاد نماید.

وی در ادامه پیشنهاد داد که تامین اعتبار مورد نیاز برای مرمت و بازسازی تجهیزات و تاسیسات مرکز کلاهی در پی وقوع طوفان وسیلاب صورت گیرد.

عبدالرسول دریایی تامین بیش از 15 هزار قطعه ماهیان خاویاری گونه فیل ماهی از طریق مرکز شهید بهشتی استان گیلان و یا سایر مراکز بازسازی ذخائر استانهای شمالی برای پرورش در منابع آب شیرین استان هرمزگان در راستای جهش تولید در بخش خصوصی که مجوزهای لازم را دریافت نمودند را از دیگر برنامه ها و پیشنهادات استان در این راستا خواند.

دریایی با پیشنهاد اینکه ماهیان آب شیرین گرمآبی مورد نیاز استان از طریق شیلات خوزستان و سیستان و بلوچستان تامین گردد،در همین نشست مقرر شد تعداد ماهیان مورد نیاز استان از طریق دفتر بازسازی ذخائر شیلات ایران اعلام و هماهنگی لازم برای تحویل آن از استانهای یاد شده به عمل آید.

 در استانهای شمالی بیش از 7 مرکز بازسازی ذخائر ماهیان و آبزیان دریایی و آب شیرین وجود دارد که در استانهای جنوبی به ویژه هرمزگان فقط یک مرکز قدیمی و مستعمل وجود دارد که تولید در آن به سختی انجام می شود و نیاز مبرم به راه اندازی یک مرکز مدرن برای تولید بچه ماهی دریایی برای رها سازی در دریا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز