خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

کارفرمایان در شرایط کنونی از کارگران حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۳۱۲

استاندار قزوین گفت: با توجه به شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا و وضعیت معیشتی، کارفرمایان باید از کارگران حمایت کنند تا بعدها مشمول توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت‌اله جمالی‌پور در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: برای یک واحد تولیدی زیبنده نیست که کارگران خود را در زمان شیوع این بیماری از کار بیکار کند و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قزوین اضافه کرد: اگر کارفرمایی برخورد مناسب و حمایتی با کارگران داشته باشد به طور حتم بعدها مشمول توجه و حمایت‌ دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد، به عنوان مثال واحدهایی که در رزمایش همدلی و کمک مومنانه مشارکت داشتند، می‌توانند از ۲۵ درصد تخفیف مالیاتی برخوردار شوند.

جمالی‌پور با بیان اینکه شرایط پیش آمده ناشی از شیوع این بیماری تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری همچنان ادامه خواهد داشت، یادآور شد: مبادی ورودی قزوین نیز از فردا برداشته می‌شود و لازم است که برای بازگشایی سایر مشاغل نیز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شرایط لازم بررسی شود تا بیش از این با افزایش محدودیت‌های پیک کرونا روبرو نباشیم.

وی تصریح کرد: اگرچه ضرورتی ایجاد شده تا از ششم اردیبهشت ماه جاری تا حدودی مشاغل آزادسازی شوند اما لازم است که برخی مشاغل مانند باشگاه‌های ورزشی به دلیل کوچک‌بودن فضای خود و ازدحام افراد که احتمال افزایش ابتلا به بیماری را بالا می‌برد، همچنان تا ۱۵ اردیبهشت ماه تعطیل باشند.

مقام ارشد اجرایی استان بر ممنوعیت تردد و اجتماع در برخی اماکن مانند آرامستان‌ها و بازارهای روز و سنتی تاکید و تصریح کرد:  شهرداری باید به این مساله نظارت جدی داشته باشد تا از هرگونه تجمع در مکان‌های یاد شده جلوگیری شود و روز بازارها را به دلیل مخاطره آمیز بودن، همچنان تعطیل نگه دارد.

 استاندار به جمع‌آوری ۲۵۰ میلیون تومانی کمک‌های نقدی برای اقشار آسیب دیده اشاره کرد و گفت: آن دسته از خانواده‌های آسیب دیده و کسانی که عزیزان خود را به سبب بروز این بیماری از دست داده و تحت پوشش نهادهای حمایتی هم نیستند، باید شناسایی شده و تحت حمایت قرار گیرند.

به گفته جمالی پور، خوشبختانه با همکاری دستگاه‌های اجرایی بیماری کرونا در استان مدیریت شده و اگر همین روند ادامه یابد تا ۱۰ روز آینده این ویروس تحت کنترل درخواهد آمد اما بنابر اظهارات پزشکان، احتمال افزایش پیک این بیماری نیز همچنان وجود دارد و اگر لازم شد دوباره تصمیم‌های پیشگیرانه اتخاذ خواهد شد.

وی یادآور شد: به دلیل شیوع ویروس کرونا طی ۲ ماه گذشته اقتصاد کشور تاحدودی تعطیل بوده و خسارت‌های زیادی نیز وارد آورده که در این میان کارگران و مشاغل روزانه و فصلی با دشواری‌های معیشتی فراوانی روبرو شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز