خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه مطرح کرد :

هیچ مورد مثبتی از کرونا در مراکز شبانه روزی استان مشاهده نشده /هزینه ۱.۷ میلیارد تومانی بهزیستی کرمانشاه برای مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۰۶۱

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگارایلنا از کرمانشاه ، فاطمه رضوان مدنی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح خدمات بهزیستی در سال ۹۸ پرداخت و اظهار داشت:  از ابتدای شیوع ویروس کرونا تمام مراکز روزانه را تعطیل کردیم ولی در مراکز شبانه روزی  شامل مراکز نگهداری از سالمندان معلولین بیماران روانی و... می باشد ملاقات حضوری را ممنوع اعلام کردیم .

وی اظهار داشت : برای ضد عفونی کردن مراکز از ادارات صمت ، ارتش سپاه وسایر دستگاه های مرتبط کمک گرفتیم وتمام این مراکز مجهز به دستگاه تب سنج دیجیتال ودستگاه نشان دهنده اکسیژن خون شریانی شدند وبطور مستمر روزی دوبار افراد تخت پوشش در این مراکز مورد آزمایش قرار گرفتند .

رضوان مدنی افزود : در این راستا به ازای سرانه مبلغ 30 هزار تومان به مراکز جهت تهیه اقلام بداشتی واریز شد همچنین در این زمینه سرانه ای 500 هزار تومان به مراکز واریز شد جهت تامین مدجویان از نظر تغذیه موارد بهداشتی و ... پرداخت شد .

وی تصریح کرد : در حال حاضر بیش از ۱۶۱ هزار مددجو در قالب ۶۶ هزار و ۸۲۴ خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه افزود: همچنین ۴۲ هزار و ۷۵۷ پرونده توانبخشی که شامل افراد دارای معلولیت در زمینه‌های مختلف جسمی-حرکتی، بینایی، شنوایی در سطح استان تحت پوشش قرار دارند.

این مسئول در ادامه از صفر شدن پشت نوبتی‌های دریافت جهیزیه در سال ۹۸ خبر داد و گفت: به این لحاظ استان کرمانشاه توانست در کشور رتبه اول در پرداخت جهیزیه، تهیه مسکن و ایجاد اشتغال را کسب کند.

رضوان مدنی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه برای اولین بار در کشور، موفق شد به ۱۰۳۷ نفر از مددجویان جهیزیه اهدا کند که این اقدام بزرگ با همکاری استانداری، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و خیرین صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در بحث مسکن نیز تعهد ما در سال ۹۸ حدود ۱۲۰ مورد بود که ۱۲۴۷ مورد مسکن تحویل مددجویان دادیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین تعهد اشتغال ما ۲۲۰۰ مورد بود که توانستیم ۲۳۵۷ مورد اشتغال را محقق کنیم.

رضوان مدنی بیان داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون توانستیم در بحث مقابله با بیماری کرونا ۱۳۱ نفر از مددجویان را در کارگاه‌های تولید ماسک به کار گیری کردیم.

این مسئول گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار و ۴۹۰ نفر متقاضی خدمات بهزیستی پشت‌نوبت دریافت مستمری و کمک معیشتی هستند.

وی در ادامه به اقدامات بهزیستی استان کرمانشاه در خصوص مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: تاکنون حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط بهزیستی استان هزینه شده است.

رضوان مدنی در ادامه سخنانش از ارائه مشاوره کاهش اضطراب کرونا توسط مشاوران بهزیستی استان خبر داد و بیان داشت: از زمان شیوع این بیماری تاکنون کارشناسان مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ به ۵ هزار و ۴۱۴ نفر که دارای اضطراب زیاد ناشی از شیوع این بیماری بودند، پاسخ داده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: طی این مدت گشت زنی توسط تیم سیار اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در سطح محلات، تفرجگاه‌ها، ورودی و خروجی شهرها با هدف ارائه تذکرات و توصیه‌های بهداشتی، توزیع بروشور به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه توزیع وسایل بهداشتی در بین کودکان کار و خیابانی، جامعه هدف بهزیستی و دیگر شهروندان از جمله اقداماتی عنوان کرد که توسط نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی صورت گرفته است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز