خبرگزاری کار ایران

حریرچی در شیراز مطرح کرد:

مدارس و دانشگاه‌ها خطرناک ترین محل‌ها برای انتشار ویروس کرونا/ بازگشایی برخی صنوف به معنی عادی شدن وضعیت نیست

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۳۴۱

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازگشایی برخی صنوف و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، به معنای فراموش کردن لزوم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و عادی شدن شرایط شیوع کروناویروس، نیست.

به گزارش ایلنا، ایرج حریرچی در جلسه ستاد مدیریت کروناویروس استان فارس، گفت: طی روزهای اخیر بازدیدهایی از برخی استان‌ها که نگرانی بیشتری از شیوع کرونا وجود داشت، انجام شد، اما حضور ما در استان فارس صرفا برای قدردانی از فعالیت‌های استانداری و مجموعه درمانی این استان است.

وی با بیان اینکه تا زمانی که حتی یک بیمار مبتلا در شهر، کشور و حتی سایر کشورها وجود دارد، مبارزه با کرونا استمرار خواهد داشت، افزود: تا زمانی که واکسن و داروی موثر کشف و تولید نشود، این ویروس خطر جدی و بالقوه‌ای برای همه جهان محسوب می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی با حداکثر توان و توان بخش اقتصادی کشور باید کماکان ادامه پیدا کند.

حریرچی خاطرنشان کرد: اثر بازگشایی‌ها بر افزایش تعداد بیماران به مدت ٥ روز، افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها به مدت ١٥ روز و مرگ و میر به مدت یک ماه بعد از شروع فعالیت‌ها مشاهده خواهد شد.

حریرچی با اشاره به این موضوع که در کلانشهرها، شیوع کرونا و مدیریت مشکلات ناشی از آن اهمیت بالاتری دارد، گفت: مدارس و دانشگاه‌ها با حدود ٢٠ میلیون جمعیت یکی از خطرناک ترین محل‌ها برای انتشار ویروس کرونا است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خاضعانه از مدیریت کرونا در فارس تشکر می‌کنم، افزود: گزارشاتی که از این استان گرفتیم حاکی از این است که از بهمن ماه تا کنون اقدمات پیشگیرانه قاطع تر و مصمم تر انجام شده است.

حریرچی خاطرنشان کرد: از ١٠ استان بازدید کردم اما اولین استانی است که مثبت صحبت کردم، فارس است. چون دانشگاه با ریشه‌ای در فارس وجود دارد که با زحمات مدیریت شبانه روزی و جانفشانی کادر درمانی موجب شده تا فارس استانی با شیوع کم تلقی شود که که ناشی از برنامه ریزی‌های مناسب برای رعات مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، شناسایی بیماران و افراد نزدیک به انها و ایزوله کردن آنهاست.

وی گفت: در استان فارس روزانه ١٧٥٠ تست انجام می‌شود که دستاورد بزرگی است و موجب شده تا با شناسایی بیماران و ایزولاسیون آنها، بستری بیماران به یک سوم نسبت به سایر استان‌ها برسد و با فوت کمترین افراد درگیری این بیماری مواجه شویم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجددا با تاکید با اینکه ویروس کرونا در کمین ماست و استان فارس طی روزهای اخیر افزایش جزیی دارد که موجب نگرانی است، گفت: اگرچه فصل اردیبهشت ادمی را تحریک می‌کند که بیرون بیاید اما از مردم خوب فارس و شیراز می‌خواهیم به سلامت خود و پزشکان و پرستاران استان رحم کنند و تحمل کنند تا بتوانیم میزان ابتلا به ویروس را به حداقل ممکن برسانیم چون نگران پاییز  و آنفولانزا و شیوع مجدد کرونا هستیم.

حریرچی از مردم ایران خواست تا زندگی با کرونا تا ساخت واکسن و کشف داروی موثر را یاد بگیرند و با آن خو کنند و البته تا اطلاع ثانوی هم دید و بازدیدها را به کمترین حد ممکن برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز