خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری البرز:

نقش خانواده در تعالی فرهنگ جامعه بی‌بدیل است/ همه دستگاه‌های متولی فرهنگ باید برای تحکیم بنیان خانواده به صورت هماهنگ و برنامه‌محور عمل کنند

کد خبر : ۸۹۹۸۰۰

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با تاکید بر نقش بی‌بدیل خانواده در رشد و اعتلای فرهنگی جامعه گفت: اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم، مبنای کار، خانواده است و تنها با تقویت ارکان خانواده و توجه جدی به این نهاد مهم جامعه، می‌توانیم با ناهنجاری‌های اجتماعی مقابله کنیم.

به گزارش ایلنا، نورمحمد فردی در جلسه «سیاستگذاری تحکیم بنیان خانواده»  که در سالن جلسات حوزه این معاونت برگزار شد با اشاره به مباحث مطرح شده در موضوع طلاق و مشکلات خانوادگی در جامعه تاکید کرد: در خصوص دلایل رشد طلاق باید آسیب‌شناسی مبتنی بر داده‌های موثق و روش‌های علمی انجام بگیرد تا نتایج برای برنامه‌ریزی قابل استناد باشد. 

وی با اشاره به شیوه‌های جدید همسرگزینی که یکی از ریشه‌های رشد طلاق در جامعه است تاکید کرد: مهمترین موضوعی که باید در بحث آسیب‌شناسی خانواده به آن تاکید کرد، موضوع فرهنگ است و تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط با فرهنگ، باید برای اعتلای فرهنگ در عرصه خانواده برنامه داشته باشند. 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه با اشاره به بحث خشونت خانوادگی و ریشه‌های آن، مبارزه با انواع خشونت در خانواده را از برنامه‌های اصلی دستگاه‌های متولی در موضوع خانواده دانست و تصریح کرد: در این خصوص لازم است آسیب‌شناسی دقیق انجام شده و راه حل عملی ارائه گردد. 

فردی با تاکید بر نقش بی‌بدیل زن در مدیریت خانواده و تربیت فرزندان که اثراتی فراتر از خانواده دارد و در عرصه اجتماع نیز موثر است، برجسته کردن این نقش و تجلیل از تلاش موثر زنان در خانواده توسط نهادهای فرهنگی و اجتماعی ذیربط را خواستار شد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز با اشاره به حاشیه‌نشینی در استان تصریح کرد: حدود یک سوم جمعیت البرز حاشیه نشین هستند که این میزان از حاشیه‌نشینی بستر آسیب‌های اجتماعی بخصوص در حوزه خانواده است و باید از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در حوزه فرهنگ، برای انجام کار فرهنگی و ارائه خدمات اجتماعی به خانواده‌های حاشیه‌نشین بهره گرفت.

 وی با اشاره بر اهمیت مدون کردن برنامه‌ها، در اولویت قرار دادن موضوع آموزش و پرهیز از فعالیت جزیره‌ای در حوزه خانواده گفت: کلیه‌ دستگاه‌های مرتبط با موضوع خانواده و فرهنگ باید به صورت مشترک برای تقویت بنیان خانواده به عنوان رکن اصلی اجتماع در جامعه اسلامی تلاش کنند و در جلسه آتی، برنامه‌های اجرایی خود را در بخش‌های مختلف به منظور تحکیم بنیان خانواده ارائه نمایند.

گفتنی است این جلسه با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع خانواده و به دبیری اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز برگزار شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز