خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کارگران سیستان و بلوچستان چشم امیدی به دریافت بسته حمایتی دولت ندارند/امسال وضعیت کارگران بدتر از سال های گذشته است

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۴۱۲

دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان با اشاره به تعیین دستمزد کارگران در سال 99 گفت: مسئولان کشوری به داد کارگران برسند که خدای نکرده این موضوع به نارضایتی عمومی تبدیل نشود.

حسینعلی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت کارگران استان سیستان و بلوچستان در شرایط کرونایی، گفت: تاکنون هیچ‌گونه بسته حمایتی برای این کارگران و به خصوص کارگران روزمزد از سوی دولت در نظر گرفته نشده است. قول اول اردیبهشت را برای کمک معیشتی کارگران را داده‌اند که البته باز هم چشم مان آب نمی خورد در این خصوص اقدامی انجام شود.

اکبری با اشاره به تعیین دستمزد کارگران در سال 99، افزود: متاسفانه این موضوع یک جو نارضایتی در بین کارگران استان به وجود آورده به طوری که  از شرایط موجود احساس ناامیدی کرده و می‌گویند کاش افغان  بودیم چرا که آنوقت خودمان را قانع می کردیم که حداقل به عنوان یک مهاجر  این بلاها سرمان می آید.

دبیر اجرایی خانه کارگر سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما کارگران همیشه توسری خور بوده‌ایم و امسال شرایط مان از آنچه که بود بدتر شد و ناراحتی جامعه کارگری از این است که چطور می شود بدون نظر نماینده کارگر و عدم امضای آنها در   صورت جلسه، دولت به عنوان کارفرمای بزرگ امضا کند، این یعنی به هیچ عنوان نظر جامعه کارگری اهمیتی نداشت.

اکبری اضافه کرد: کارگران استان سیستان و بلوچستان نه به صورت تجمعی ولی در فضای مجازی کاملا از شرایط به وجود آمده ابراز نگرانی و ناامیدی می کنند.

وی گفت: پیشنهادم  می‌کنم مسئولان نظام به خصوص قوه قضاییه به این موضوع ورود کنند و اگر حق با ما است نسبت به احقاق آن به جامعه کارگری کمک کنند و اگر حقی نداریم توجیه ‌مان کنند.

وی افزود: چطور می شود مستمری بازنشسته کشوری 2 میلیون و 800 هزار تومان باشد ولی بازنشسته تامین اجتماعی یک میلیون و 800 هزارتومان، تبعیض در این کشور به معنای این است که به صورت هدفمند به فکر خالی کردن زیر پای قشر کارگری اند  و  به جرات می توانم بگویم آنهایی که دست به چنین اقداماتی می زنند دوستدار نظام و ملت نیستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز