خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری یزد:

تمامی محورهای استان باز هستند/ اولویت حمل بار با کالاهای اساسی و مایحتاج مردم است

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۷۸۵

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با اشاره به آماده باش نیروهای راهداری استان گفت: به دنبال بارش های اخیر و فعالیت و خدمات رسانی نیروهای راهداری، تمامی محورهای استان باز هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی علیخانی با اشاره به حضور 320 نفر از نیروهای راهداری در محورهای استان اظهار داشت: به منظور مدیریت بهتر جاده ها پیش از آغاز نزول بارش الهی در استان یزد، نیروهای راهداری با حدود 281 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین راهداری متناسب با شرایط جوی هر شهرستان در حالت آماده باش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون به سبب حضور به موقع راهداران در محورها و هماهنگی ایجاد شده بین عوامل پیش از آغاز بارش ها، مشکل خاصی در هیچ یک از محورهای استان یزد گزارش نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان اینکه همه محورهای اصلی استان یزد باز هستند، اظهار داشت: به منظور حفظ سلامت و امنیت جانی مردم و نیز نیاز به مرمت و بازسازی برخی محورها، دو محور روستایی هامانه از بخش خرانق و محورهای نصرآباد از توابع شهرستان تفت با هماهنگی با فرمانداران، معاونت عمرانی، مدیریت بحران استان و با حضور راهداران و همکاران پلیس، این محورها به صورت موقت مسدود و پس از فروکشی سیل بازگشایی شد.

وی در خصوص وضعیت تردد در جادهای استان با تاکید بر اینکه اولویت حمل بار با کالاهای اساسی و مایحتاج مردم است عنوان کرد: هیچگونه محدودیتی در حمل بار ناوگان جاده ای وجود ندارد اما در شرایط فعلی، اولویت اصلی حمل مایحتاج ضروری مردم است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا هیچگونه تغییری در حمل بارِ ناوگان حمل و نقل جاده ای استان ایجاد نکرده عنوان کرد: هیچگونه محدودیت و ممنوعیتی در زمینه حمل بار ناوگان جاده ای وجود ندارد اما با توجه به شرایط فعلی، حمل کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم و نهاده های دامی و کشاورزی از بنادر به مرکز کشور و به ویژه استان یزد در اولویت است.

وی با بیان اینکه رانندگان ناوگان باری استان یزد با روحیه جهادی برای حمل اقلام ضروری، به میدان آمده اند، تصریح کرد: تاکنون حدود چهار هزار تن سهمیه گندم استان یزد از طریق ناوگان حمل بار جاده ای وارد استان شده است، همچنین عملیات بارگیری و حمل نهاده های دامی و کودهای شیمیایی تخصیص یافته به استان، در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد از ارائه بسته تشویقی به ناوگان حمل کننده کالاهای اساسی خبرداد و گفت: علاوه بر اینکه سهمیه سوخت این ناوگان به صورت اتوماتیک و براساس بارنامه و پیمایش افزایش ۳۰ درصدی می یابد، سهمیه تشویقی لاستیک و روغن موتور با نرخ دولتی نیز به آن ها اعطا می شود

علیخانی با اشاره به اینکه حمل بار توسط ناوگان جاده ای با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود، گفت: محل های عمومی پایانه های مسافربری از قبیل سالن اعلام بار، راهروها، سرویس های بهداشتی و غیره نیز روزانه دوبار‌ ضدعفونی و گندزدایی می شوند، از طرفی به منظور محدود کردن تردد در سالن اعلام بار، از ورود افراد متفرقه به این سالن جلوگیری و اعلام بار از طریق بلندگو و در محوطه باز انجام می شود.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از گسترش کرونا و افزایش بهداشت، طرح نظارت بر فعالیت مجتمع های خدماتی و رفاهی به صورت ویژه در اولویت قرار دارند و همه روزه و به صورت مستمر از سوی کارشناسان مورد بازدید قرار می گیرند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، در پایان اضافه کرد: در این بازدیدها شاخصه هایی از قبیل وضعیت نمازخانه ها، سیستم های گرمایشی، سرویس های بهداشتی، سایر اماکن عمومی و به ویژه جایگاه های سوخت مورد ارزیابی قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز