خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

توزیع تخم نوغان در بین نوغانداران استان‌های خراسان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۹۰۴

مدیر مرکز توسعه نوغانداری در استان‌های خراسان از توزیع تخم نوغان در بین نوغانداران خبر داد.

فری سرجمعی در گفت‌وگو‌ با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه گفت: روند توزیع تخم نوغان داخلی از پنجم فروردین ماه و توزیع تخم نوغان وارداتی از امروز نوزدهم فروردین ماه با قیمت ثابت طی بیست سال گذشته به ازاء هرجعبه نوغان ۷۵ هزار ریال در مراکز تائید شده آغاز شده است.

مدیر مرکز توسعه نوغانداری در استان‌های خراسان (مستقر در تربت حیدریه) با اشاره به توزیع ۱۴ هزار و۲۰۰ جعبه ای سال گذشته در سه استان خراسان افزود: برنامه ریزی مرکز توسعه نوغاندی و شرکت تعاونی ابریشم کشان بایگ به عنوان عامل توزیع نوغان دراستان خراسان رضوی  برای سال ۹۹ توزیع ۱۲ هزارجعبه نوغان در استان خراسان رضوی ، ۵هزارجعبه درخراسان شمالی و ۱۶۰ جعبه در خراسان جنوبی است.

وی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی پیله تر امسال توسط شورای اقتصاد به ازاء هرکیلوگرم ۳۳ هزارتومان تعیین شده که بدون شک با توجه به شرایط بازار امسال نیز بخش خصوصی با قیمتهای بالاتر نسبت به خرید پیله نوغانداران اقدام خواهد کرد.

مدیر مرکز توسعه نوغانداری در استانهای خراسان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا کلیه تخم نوغان های وارداتی قرنطینه شده وکلیه آزمایشات مورد نیاز بر روی آنها انجام شده  ونوغانداران هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشند.

سرجمعی افزود: به منظور جلوگیری از تجمعات در اماکن عرضه تخم نوغان نیز تلاش می‌کنیم بیشتر فعالیت‌ها به صورت تلفنی وتوسط نمایندگان در شهرستانها انجام شود تا از رفت و آمد نوغانداران و تجمع جلوگیری شود.

گفتنی است خراسان رضوی با حدود ۴ هزار و۲۰۰ خانوار نوغاندار بعد از استان گیلان دومین تولیدکننده پیله کرم ابریشم درکشور  محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز