خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خبرداد:

امسال 70 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری استحصال شده است

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۷۵۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان با اشاره به بارندگی های اخیر در سال جاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون طی دو مرحله بارندگی در شهرستان‌های رودان سیریک بشاگرد 70 میلیون مترمکعب آب در سازه های آبخیزداری استحصال شده است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، امید ذاکری عنوان کرد: پوشش گیاهی نسبتا خوبی از پاییز گذشته تاکنون ایجاد شده و طبق تحقیقاتی که انجام شده در عرصه هایی که پوشش گیاهی خوبی داشته باشد میزان نفوذ بارندگی‌ها تا چهل برابر نسبت به عرصه های فاقد پوشش گیاهی افزایش می یابد.

وی بیان کرد: با این  پوشش خوب مراتع ما و بارندگی های اخیر نقش سازه های آبخیزداری کتمان ناپذیر است و هر سطح پوشش گیاهی بسان سازه آبخیزداری کوچکی عمل کرده و موجب افزایش سطح سفره های آب زیرزمینی، تقویت پوشش گیاهی و جاری شدن چشمه ها وقنوات و... شده اند.

ذاکری گفت: از سال 97 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی بیش از 700 سازه آبخیزداری با اعتبارات دولتی و مشارکت های مردمی در هرمزگان احداث شده که نقش مهمی در حفظ آب و خاک داسته است.

وی بااشاره به برنامه های سال 99 اعلام کرد: تا پایان سال مالی تیرماه و با اعتبارات صندوق توسعه در سال99 امیدواریم بتوانیم احداث سازه های آبخیزداری رادر دستور کار قرار دهیم.

ذاکری اظهار کرد: سازه های مشارکتی در سال 98 در غرب استان و شهرستان‌های حاجی آباد بندرعباس و بشاگرد احداث شده که مورد استقبال وتوجه اهالی این مناطق قرارگرفته و امید است در سال جاری نیز سازه‌های مشارکت مردمی در سراسر استان اجرا و احداث شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز