خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران:

تردد به جزیره خارک برای ۵ روز لغو شد

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۱۸۹

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: همه تردد‌های هوایی به خارک و برعکس به جز موارد خاص یا اضطراری از امروز (چهارشنبه ۱۳ فروردین) به مدت ۵ روز لغو می‌شود.

به گزارش ایلنا، عباس اسدروز در نشست هماهنگی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بیان کرد: باهدف قطع زنجیره انتقال کرونا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل‌های لازم در جزیره خارک با جدیت بیشتری در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به عزم همه مسئولان برای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ادامه داد: جزیره خارک به عنوان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور و بستر حیات زنجیره ذخیره‌سازی و صادرات نفت دارای اهمیت راهبردی بسیار بالایی است.

مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک، تداوم وضعیت سالم کنونی و عملیاتی شدن طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» را، تحقق مطالبه اهالی جزیره خارک برای اعمال محدودیت‌های فراگیر برای مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: در ادامه اقدامات قبلی که از ۱۰ فروردین آغاز شده، شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف تحت مدیریت و نظارت مدیریت ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک برای نهادینه کردن الزام‌های آن بین شهروندان می‌کوشند.

اسدروز افزود: گروه‌های پویش مردمی که با هماهنگی و تحت نظارت مدیریت ارشد شرایط اضطراری سازمان‌دهی شده‌اند، مانند گذشته در زمینه ضدعفونی و کنترل مبادی ورودی جزیره به همکاری خود ادامه می‌دهند و تعطیلی مراکز آموزشی، بوستان‌ها، مراکز ورزشی، تجمع‌ها و مراسم‌ مختلف، و اصناف و بازار به استثنای مواردی که با زندگی روزمره مردم وابسته است، با جدیت بیشتر دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به موج برگشت مسافران از سفر، تمرکز بر تشدید کنترل تردد‌ها و سفر‌ها به جزیره است که از امروز چهارشنبه ۱۳ فروردین همه تردد‌های هوایی به خارک و برعکس به جز موارد خاص یا اضطراری جزیره به مدت پنج روز لغو می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: در این مدت برای تردد‌های دریایی نیز با فرماندار شهرستان بوشهر و بخشدار ویژه خارگ هماهنگی لازم صورت گرفته و به طور قطع تا عادی شدن وضعیت، بهداشت و درمان صنعت نفت، بخش شهری و قرنطینه با همکاری گروه پویش‌های مردمی، کنترل‌های بهداشتی بیشتری را در مبادی ورودی انجام می‌دهند و از ورود هرگونه افراد مشکوک جلوگیری خواهد شد.

اسدروز بیان کرد: ورود به جزیره در روزه‌های بعد، فقط برای افراد بومی دارای کارت تردد شهروندی و در موارد خاص با بررسی گروه پویش مردمی و ستاد کنترل کرونا و با هماهنگی با بخشدار ویژه خارگ انجام می‌شود.

وی گفت: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، مقرر شد کنترل تردد وسایل نقلیه شامل موتورسیکلت و دوچرخه در محدوده ناحیه مسکونی صنعت نفت با شدت بیشتری اعمال شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: در خصوص حضور افراد بیمار یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای و مشاغلی که نیاز ضروری نیست مفاد بخشنامه مقام عالی وزارت نفت توسط شرکت‌های نفتی اجرا می‌شود.

جزیره خارک که بیش از ۹۰ درصد نفت ایران از آنجا صادر می‌شود در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز