خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد:

آمار درگذشتگان مبتلا به کرونا در یزد به ۱۰۴ نفر رسید/57 درصد از مبتلایان مرد هستند

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۵۸۴

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد با بیان اینکه آمار درگذشتگان مبتلا به کرونا در یزد به ۱۰۴ نفر رسید گفت: ۵۷ درصد از مبتلا شوندگان به ویروس کرونا در استان یزد آقایان و ۴۳ درصد بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، ابراهیم سلمانی در جمع خبرنگاران گروه اطلاع رسانی کرونا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان، بر اساس آزمایش‌های انجام شده، هزار و یک نفر از هم استانی‌ها به این بیماری مبتلا شدند و ۱۰۴ نفر جان باختند.

وی با اشاره به رنج سنی مبتلا شوندگان به کرونا ویروس در استان، ادامه داد: بر اساس آمارها، بیش از ۳۸ درصد مبتلا شوندگان بالای ۶۰ سال، ۳۵ درصد از بیماران در سنین ۱۶ تا ۴۵ سال بودند و سنین ۴۶ تا ۶۰ سال، ۲۶ درصد از مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

سلمانی ادامه داد: داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد، تعداد مبتلایان مرد بیشتر از زن بوده است و ۵۷ درصد از مبتلایان یزدی آقایان هستند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد تأکید کرد: آمار مبتلایان به کرونا ویروس در شهر ۹۴ درصد و مابقی در روستا‌های استان گزارش شده است.

سلمانی با اشاره به راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها در استان اظهار داشت: نقاهتگاه شهرستان میبد با ظرفیت ۴۰ تخت، نقاهتگاه شهرستان اردکان با ظرفیت ۵۰ تخت و نقاهتگاه شهرستان یزد با ظرفیت ۵۳ تخت از ابتدای سال جاری برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران کرونایی فعالیت‌های خود را آغاز کرده اند.

وی افزود: تاکنون ۶۷ نفر از مبتلایان در نقاهتگاه شهرستان میبد پذیرش که ۲۸ نفر پس از سپری کردن دوران نقاهت مرخص شدند.

سلمانی ادامه داد: هم چنین در نقاهتگاه شهرستان اردکان ۲۵ نفر بستری که تعدادی بعد از بهبودی مرخص و چهار نفر نیز در نقاهتگاه شهرستان یزد پذیرش که بعد از سپری کردن دوران نقاهت ترخیص شدند.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد عنوان کرد: شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون مایع موثرترین روش برای پیشگیری از این بیماری است و مردم برای تحقق ریشه کنی بیماری کرونا از حضور در سطح شهر و دورهمی‌های خانوادگی جدا خودداری کنند و در خانه بمانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز