خبرگزاری کار ایران

افزایش سرسام آور مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی/۱۴۳ نفر به مبتلایان کرونا در استان اضافه شد

asdasd
کد خبر : ۸۸۶۵۰۵

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: براساس آخرین آمار رسمی با اضافه شدن ۱۴۳ مورد ابتلای جدید تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی به ۵۶۸ نفر رسید.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی‌اصغر انجیدنی در این خصوص افزود: ۳۵۴ نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۱۴ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ها و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۸۵ نفر بیمار کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را دارد، پس از آن نیز دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌حیدریه و تربت‌جام  هخرکدام به ترتیب با ۴۱  و ۴۰ نفر بیمار در رده بعدی شیوع کرونا در خراسان رضوی قرار دارند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار و گناباد نیز به ترتیب ۳۰  و ۱۸ نفر است. 

وی افزود: ظرف روزهای ۳۰ بهمن گذشته تا ۲۵  اسفند ماه جاری دو هزار و  ۹۱۸ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند. 

انجیدنی ادامه داد: همچنین لازم به تاکید است که در این مدت تاکنون هزار و ۸۵۱ نفر از شهروندان خراسانی مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند. 

وی گفت: هزار و ۶۸۷ نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۹۸۲ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل رفته‌اند. شده‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه تعداد جانباختگان بیماری کرونا را در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده ۴۲ نفر اعلام و بیان کرد: ۲۲ نفر از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۹ نفر در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و چهار نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی تربت‌جام فوت کرده‌اند.

وی گفت: حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز سه بیمار فوتی و  دانشگاههای علوم پزشکی تربت‌حیدریه و گناباد هرکدام دو نفر فوتی بر اثر کرونا را ثبت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز