خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

کرونای‌چینی بازارخودرو را به کما برد/ کاهش مسافرت‌ها و رکود خریدوفروش خودرو/ افت قیمت 5 تا 40 میلیونی خودروهای ایرانی و خارجی

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۵۸۵

در پى شیوع ویروس کرونا، بازار خودرو دچار رکود شده و خرید و فروش ها به حداقل ممکن رسیده است، بطوری که بسیاری از نمایشگاه داران به دلیل نبود مشتری تنها صبح ها تا ظهر مغازه های خود را باز می‌کنند و خرید و فروش چندانی در کار نیست.

به گزارش ایلنا، طى روزهاى گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان به بازار خودرو به شدت کاهش یافته و مردم در این شرایط نه ریسک مى‌کنند خودرو بخرند و نه بفروشند و به نظر مى‌رسد این وضع تا پایان سال به همین روال ادامه یابد.

کارشناسان خودرو بر این باورند با وجود آنکه شکاف میان عرضه خودرو و تقاضای بازار به بیش از یک میلیون دستگاه رسیده است، گویا شرکت‌های خودروساز برخلاف روزهای پایانی سال‌های گذشته، این روزها انگیزه و رمق کافی برای شکستن رکوردهای پیشین خود ندارند.

یکی از فروشندگان خودرو می‌گوید: در شرایط فعلی مردم ترجیح می‌هند به جهت مصون ماندن از عواقب بیماری ناشی از ویروس، خود و خانواده خود را قرنطینه کنند. بر این اساس و برخلاف سال‌های گذشته، در خیابان‌های شهرها به ویژه کلانشهرهایی مانند شیراز، خبری از ترافیک معمول روزهای پایانی سال نیست. گویی مردم در یک تصمیم درست و مطابق پروتکل‌های وزارت بهداشت، تصمیم گرفته‌اند تعطیلات پیش روی نوروزی را در خانه بمانند و از تردد در شهرها و مسافرت خودداری کنند.

در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در بازار خودرو شیراز انجام نمی شود

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز با بیان اینکه متاسفانه شیوع ویروس کرونا سبب شده که بازار خودرو شیراز در یک رکود 100درصدی فرو رود، می‌گوید: اگرچه بازار خودرو در هفته‌های گذشته دچار نوسانات شدیدی در بخش قیمت‌ها و خرید و فروش بود، اما متاسفانه شیوع ویروس چینی سبب شده در حال حاضر بازار خودرو به کل تعطیل شود.

هدایت الله باقری در گفت و گو با «ایلنا» با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در بازار خودرو شیراز انجام نمی‌شود، می‌افزاید: در شرایط فعلی مردم به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا از خانه‌های‌شان بیرون نمی آیند که این مهم سبب شده آنها هیچ استقبالی از نمایشگاه های خودرو نداشته باشند.

افت قیمت 5 و 40 میلیونی خودروها ایرانی و خارجی

وی در ادامه با بیان اینکه بازار خودروی شیراز در هفته‌های گذشته و قبل از شیوع کرونا، نوسانات زیادی داشت، می افزاید: اگرچه قیمت خودروها بعد از شیوع بیماری کرونا به ترتیب افت 5 میلیون برای خودروهای ایرانی و 40 میلیون برای خودروهای خارجی داشته است، اما متاسفانه هیچ رونقی در بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز با اشاره به اینکه نبود مشتری در بازار از مشکلات این روزهای اتحادیه ما به شمار می رود، ادامه می دهد: در شرایط فعلی تنها افرادی که به شدت به پول نیاز دارند به ناچار محبورند اتومبیل‌شان را با مبالغی کمتر از نرخ بازار به فروش بگذارند.

وی می گوید: اگرچه در سال های گذشته بازار خودروی شیراز قبل از ایام نوروز رونق می گرفت اما متاسفانه در سال جاری کمتر معاملاتی در بازار خودرو انجام می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز می افزاید: کم شدن مسافرت‌های مردم به دلیل مشکلات مذکور از دیگر دلایل کاهش اسقبال مردم از خرید و فروش خودرو در شیراز به شمار می رود.

باقری بیان می کند: مردم در سنوات گذشته به دلیل افزایشی قیمتی که امکان داشت در بخش خودرو ایجاد شود، همیشه در آستانه نوروز اقدام به تعویض خودروهایشان می کردند که متاسفانه در سال جاری این اتفاق به شدت کاهش یافته است.

کرونای‌چینی بازارخودرو را به کما برد/ کاهش مسافرت‌ها و رکود خریدوفروش خودرو/ افت قیمت 5 تا 40 میلیونی خودروهای ایرانی و خارجی

رونق نسبی بازار خودرو شیراز در گرو بهبود وضع ناشی از کرونا

آن طور که نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز می‌گوید: در حال حاضر اکثر نمایشگاه داران شیراز تنها در شیفت صبح و جهت انجام امور بانکی و اداری در بنگاه هایشان حضور می یابند.

جواد رزمی در گفت‌وگو با «ایلنا» با اشاره به اینکه در شرایط فعلی هیچ خرید و فروشی در بازار خودرو شیراز انجام نمی‌شود، می‌گوید: اگرچه در هفته‌های گذشته قیمت خودرو یکباره دچار افزایش شدید شد، اما بعد از شیوع بیماری کرونا قیمت خودرو مجددا کاهش یافت.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز در ادامه با بیان اینکه رونق بازار خودرو شیراز در شب عید به وضع بیماری کرونا و دیگر عوامل ارتباط دارد، می افزاید:  تا زمانی که موضوع کرونا در کشور جدی است بازار خودرو در شیراز به روزهای عادی باز نمی گردد.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز می‌افزاید: در حال حاضر مردم حتی جهت انجام امور شخصی هم از خانه های‌شان بیرون نمی آیند و این مهم سبب شده که بسیاری از صنوف در حالت کما به سر ببرند. پیش‌بینی ما این است که بازار خودرو تا زمانی که جو جامعه عادی نشود در کوتاه مدت همچنان راکد و بدون مشتری است.

نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شیراز می افزاید: اجاره مغازه، بیمه و... از جمله مشکلاتی است که در حال حاضر نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با آن دست و پنجه نرم می کنند که در چنین شرایطی نیاز است تا دولت توجه و راهکار ویژه ای برای اصناف بیندیشد.

به گزارش ایلنا، در چند روز گذشته اصناف شیراز که امید داشتند بازار خوبی در شب عید داشته باشند،  تمام امیدشان نقش بر آب شده است و ضررهای هنگفتی را متقبل شده اند.

گزارش: محمدرضا طاهری

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز