خبرگزاری کار ایران

کاهش 44درصدی تردد مسافران از آذربایجان شرقی/انجام سمپاشی پایانه ها هر ۸ ساعت یک بار

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۲۱۴

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی کاهش رغبت مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای مسافرت، میزان تردد مسافران از پایانه‌های استان ۴۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،کاظم تیمورزاده در گفت و گو باخبرنگاران با اشاره به اینکه مردم به علت ترس از شیوع ویروس کرونا رغبتی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نشان نمی دهند، افزود: از یکم تا ۱۲ اسفند امسال تعداد مسافر جابجا شده از طریق پایانه های استان ۱۲۷ هزار و ۱۱۰ نفر بوده است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۰ هزار و ۱۲۶ مسافر بود.

وی اظهار داشت: در این مدت تعداد سفر از طریق پایانه های استان با  ۱۴ درصد کاهش به ۱۷ هزار و ۴۷ مورد رسیده در حالی که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۴۱ مورد بود.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه به علت تردد مسافران از شهرستان های مختلف از طریق پایانه های مسافری احتمال شیوع ویروس کرونا در این مراکز وجود دارد، گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این مراکز اقدامات مختلفی مانند سمپاشی پایانه ها هر ۸ ساعت یک بار، ضدعفونی اتوبوس ها و غربالگری مسافران ورودی انجام می شود.

تیمورزاده، ادامه داد: تردد مسافران در مرز نوردوز نیز از یکم تا ۱۳ اسفند سال جاری با ۹۸ درصد کاهش به ۷ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۴۸۶ هزار مسافر از این مرز عبور کرده بودند.

وی یادآوری کرد: در مرز جلفا نیز از یکم تا ۱۰ اسفند تعداد مسافران عبوری کاهش محسوسی نداشته ولی از ۱۰ اسفند به علت ایجاد محدودیت از سوی جمهوری خودمختار نخجوان برای تردد مسافران، تعداد مسافران عبوری نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

تیمورزاده، با اشاره به اینکه رانندگان و پرسنل این اداره کل در خط مقدم ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، افزود: به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس علاوه بر ضدعفونی پایانه های بار و مسافر، ساعات کار پایانه های بار نیز حدود ۲ ساعت کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز