خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به ایلنا خبرداد:

ویروس کرونا 18 قزوینی دیگر را مبتلا کرد/ مردم کمتر از منزل خارج شوند / بیمارستان‌های قزوین آماده پذیرش بیماران کرونایی

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۸۳۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت: 18 نفر دیگر در استان قزوین به ویروس کرونا مبتلا شدند و شهروندان برای جلوگیری از شیوع این بیماری کمتر از منزل خارج شوند.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اظهار کرد: دیروز 18 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا در قزوین از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام شد و قبلا هم 6 مورد اولیه داشتیم و هر روز از بیماران آزمایش انجام می‌شود و در صورت مشاهده موارد مثبت  آن را به وزرات بهداشت گزارش می‌دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص ارائه آمار 37 نفر مبتلا به کرونا در قزوین که دیشب توسط استاندار اعلام شد، توضیح داد: این تعداد یک اشتباه آماری و لفظی بوده و آمار دقیق مبتلایان طبق کمیته کشوری از حوزه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی که تنها مرجع رسمی ارائه آمار مبتلایان در کشور است، گزارش می شود.

نامدار افزود: روزانه ممکن است بیش از 100 بیمار به مراکز درمانی استان مراجعه کنند و بستری شوند، اما تا شب چندین نفر آنان مرخص می‌شوند به طوری که تاکنون 14 مورد مثبت قطعی داشته ایم  که با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شده اند.

وی عنوان کرد: کلیه بیمارستان های استان قزوین آمادگی کامل برای پذیرش بیماران را دارند و به طور موقت عمل های غیر اورژانسی در استان و کل کشور لغو شده تا خدمات بهتر و بیشتری به بیماران اورژانسی کرونایی و اورژانسی رشته های مختلف ارائه شود.

این مسئول ادامه داد: در تامین مواد بهداشتی از جمله ماسک، الکل و داروهای مورد نیاز کمبودهایی وجود داشته اما این اقلام به زودی به استان می رسد و همچنین در این زمینه مقرر شده تمام خط تولید واحدهای صنعتی در استان تغییر  وضعیت داده و اقلام بهداشتی از جمله مواد شوینده و ضدعفونی کننده الکلی و غیر الکلی و همچنین تولید ماسک که از دیروز به طور محسوس در استان قزوین اتفاق افتاده است، البته کمی تاخیر در این زمینه وجود داشته اما به زودی این محصولات به دست مردم خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص احداث بیمارستان صحرایی در قزوین تشریح کرد:  دلیل این ایجاد این بیمارستان کمبود فضای درمانی استان نیست و سابقه بیمارستان صحرایی به مواقع دیگر مانند زلزله کرمانشاه اختصاص دارد و این بیمارستان به عنوان کلینیک بیماری های واگیر و غربالگری و همچنین در صورت افزایش تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا و محض احتیاط صورت گرفته است.

نامدار در پاسخ به این‌سئوال که آیا استان قزوین به عنوان استان‌معین برای استان‌های قم و گیلان شناخته شده، گفت: تاکنون هیچگونه  ابلاغیه ای در این خصوص  از سوی وزارت کشور صادر نشده و این استان ها با پتانسیلی که دارند نیازی به کمک استان های همجوار ندارند و هرگونه اخباری در این خصوص شایعه و کذب است.

وی با اشاره به اخبار غیر رسمی انتشار یافته در فضای مجازی عنوان کرد: مردم باید آمار دقیق مبتلایان را از وزارت بهداشت و درمان دریافت کنند و اینگونه اخبار غیر رسمی موجب ایجاد اضطراب و ناامیدی بین مردم می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شهروندان هیچگونه نگرانی در خصوص درمان این بیماری نداشته باشند زیرا که   خدمت گزاران حوزه سلامت با تلاش بیش از پیش سعی دارند از روند این بیماری جلوگیری کنند و کمترین آسیب را در استان داشته باشیم و با توجه به اینکه پیک این بیماری در 10 روز آینده خواهد بود امیدواریم با سلامت از این شرایط عبور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: در حال حاضر  با تمهیدات خوبی که در قزوین صورت گرفته توانسته‌ایم یک هم افزایی در سطح استان بین بخش تامین‌اجتماعی، بخش‌خصوصی، بخش‌دولتی، درمانگاهی و بیمارستانی را به وجود بیاوریم.

نامدار بیان کرد: بیمارانی که علائم تنفسی دارند اما شرایط نیاز به بستری را ندارند با پروتکل خاص به معاونت بهداشتی معرفی شده و در شهرستان ها  به شبکه های بهداشت از طریق مراقب سلامت در منزل تحت پیگیری و درمان قرار می گیرند که این امر بار سنگینی از دوش بیمارستان ها را کم می کند زیرا هر چه تعداد بیماری که به بیمارستان برای علائم سرپایی مراجعه می‌کند؛ باعث فرسودگی پرسنل و کاهش رسیدگی به بیماران بدحال می شود و حتی ممکن است خود این مراکز برای مراجعه کنندگان و همراهانشان ناقل این ویروس باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز