خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار خبر داد؛

تصویب لغو سفرهای نوروزی به اصفهان در ستاد استانی مدیریت کرونا / تشکیل 10 کمیته برای پیشگیری از وقوع سفرها به استان/ نفتکش‌های قم ، گیلان ،اراک و کاشان امکان حضور غیر از جایگاه تعیین شده ندارند

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۶۱۱

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: مصوب شد که سفرهای نوروزی امسال لغو شود و کمیته‌ های ساماندهی سفرهای نوروزی برای پیشگیری وقوع این سفرها فعالیت کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله غلامی با بیان اینکه برنامه‌های پیشین ما بر اساس دو هدف اصلی بود، اظهار کرد: ماندگاری سفر و توزیع سفر در استان دو هدف مهم بود که با توجه به زیرساخت‌های خوبی که در استان داریم، محقق می‌شود.

وی با اشاره به  موضوع سفرهای نوروزی افزود: در کمیته تخصصی بهداشت ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا  این موضوع مطرح و مصوب شد که سفرهای نوروزی امسال لغو شود و ۱۰ کمیته‌ای که پیش از این برای ساماندهی هرچه بهتر سفرهای نوروزی تشکیل شده بود برای پیشگیری وقوع این سفرها فعالیت کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه متاسفانه شیوع ویروس کرونا بسیاری از موارد را تغییر داده است، یادآور شد: لازم است صبر کنیم تا در جلسه آتی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا چه تصمیماتی در زمینه سفرهای نوروزی گرفته خواهد شد.

ضدعفونی فرودگاه‌ها، خطوط ریلی و جاده‌ای استان
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان گفت: پایش و ضدعفونی کردن تمام خطوط فرودگاهی، ریلی و جاده‌ای استان اعم از درون شهری، بین شهری و بیرون شهری در دستور کار قرار گرفته است.
حجت‌الله غلامی با اشاره به فعالیت ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در اصفهان به ریاست استاندار افزود: کمیته حمل و نقل و پایانه‌ای بار و مسافر یکی از هفت کمیته زیر مجموعه این ستاد است که می تواند نقش مهمی در مهار و کنترل شیوع این بیماری داشته باشد.

وی ادامه داد: پس از دستور تشکیل این کمیته، اعضای آن که اغلب دستگاه‌های مرتبط با بحث حمل و نقل بار و مسافر درون شهری و بیرون شهری هستند، مشخص و حساسیت موضوع و نقش این کمیته در ممانعت از ورود ویروس به استان تبیین شد.

رئیس کمیته حمل و نقل و پایانه های بار و مسافر ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: در بخش سفرهای هوایی، همه پروازهای خارجی به استان تعطیل و با توجه به ورود روزانه ۲۵ هزار مسافر از طریق خطوط هوایی داخلی و خروج ۲۵ هزار مسافر از استان، برنامه‌ریزی به منظور کنترل و ضد عفونی کردن محیطی خطوط صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: پس از نشستن هر هواپیما، در بدو ورود تب سنج لیزری از مهم‌ترین اقلامی است که در این بخش مورد نیاز است.

غلامی با اشاره به فعالیت صورت گرفته در بخش مسافرت‌های ریلی توسط راه‌آهن اصفهان گفت: روزانه قریب چهار هزار مسافر از طریق راه آهن اختصاصی اصفهان - مشهد و اصفهان - تهران و همچنین خط کاشان- مشهد وارد استان اصفهان می شوند که پس از هر تخلیه مسافر و قبل از هر بارگیری مسافر، کلیه واگن‌ها ضدعفونی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین قطارهای عبوری از مسیرهای بندرعباس، یزد و کرمان به صورت موردی کنترل و در کابین‌ها مواد ضدعفونی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و همچنین کل مجموعه اداری و ایستگاه‌های راه آهن نیز هر شب ضدعفونی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان به جابه جایی روزانه ۱۳ هزار مسافر از طریق ۲۰۰ سرویس در پایانه‌های کاوه و صفه و ده‌ها سفر کوتاه بین شهری از طریق پایانه‌های جی و زاینده رود اشاره کرد و گفت: هر اتوبوس در بدو ورود، ضدعفونی کامل و بعد از آن وارد چرخه مسافرگیری شده و فضای پایانه‌های مسافربری نیز هر شب توسط شهرداری ضدعفونی خواهد شد.

غلامی اضافه کرد: در بخش بار عملیات بارگیری در سالن امیرکبیر کاملا متوقف شده، اما در سالن زرین شهر با توجه به اینکه در محوطه روباز قرار دارد مشکل خاصی وجود ندارد و هر شب ضدعفونی می‌شود.

وی با اشاره به بارگیری فرآورده‌های نفتی توسط ۲هزار نفتکش در پالایشگاه اصفهان به صورت روزانه، اظهار کرد: نفتکش‌هایی که از اراک، قم، گیلان و کاشان به اصفهان می آیند به دلیل حساسیت این مناطق، علاوه بر ضد عفونی کردن نفتکش‌ها، امکان حضور در سایر نقاط استان را ندارند.

وی گفت: همه پمپ‌های بنزین استان نیز به مواد ضدعفونی کننده از قبیل ژل، دستکش یکبار مصرف و دستمال کاغذی مجهز و تاکید شده است که به منظور جلوگیری از دست زدن آحاد افراد به نازل‌ها، سوختگیری فقط توسط متصدیان پمپ ها انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان افزود : در بخش مترو نیز همه واگن‌ها هر شب و ایستگاه‌های مترو به صورت چهار ساعت یکبار ضد عفونی می‌شود.

غلامی با اشاره به جابه جابی مسافران درون شهری توسط ۶۰۰ دستگاه اتوبوس شرکت واحد اتوبوسرانی و ۲۰۰ اتوبوس بخش خصوصی تصریح کرد: اتوبوس‌ها موظف شده‌اند تا هر شب ضدعفونی کنند و بازرسان نیز بر عملکرد بخش خصوصی نظارت می‌کنند و علاوه بر این ۶ پایانه اتوبوسرانی شرکت واحد نیز هر شب ضدعفونی خواهد شد.

غلامی تاکید کرد: همچنین با شهرداری‌های شاهین شهر، حبیب آباد، دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، نجف آباد، فلاورجان، گز و برخی شهرهای اطراف هماهنگی صورت گرفته تا قبل از سوار شدن مسافر، همه اتوبوس‌هایی که از مقصد این شهرها به سمت اصفهان می آیند، ضدعفونی شوند و در اصفهان نیز دوباره قبل از سوار شدن مسافر ضدعفونی صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار تاکسی عمومی، آژانس و بیسیم، ۹ هزار ۵۰۰ سرویس مدرسه و ۱۵ هزار تاکسی اینترنتی تصریح کرد: سرویس‌های مدرسه به دلیل تعطیلی مدارس فعالیتی ندارند و در باره سایر تاکسی‌ها نیز کار بسیار سخت است و نقش اصلی در جلوگیری از انتقال احتمالی بیماری بیشتر متوجه مسافران خواهد بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: البته توصیه و تاکید شده است که مواد ضدعفونی کننده در اختیار رانندگان این وسایط حمل و نقل عمومی قرار گیرد ولی همه رانندگان نیز می‌توانند برابر دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی با محلول کردن یک لیتر وایتکس در یکصد لیتر آب نسبت به تهیه ماده لازم و ضدعفونی کردن خودروهای خود اقدام کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز