خبرگزاری کار ایران

کمبود ماسک در قزوین / تولید ماسک باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۳۸۰

معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: استان قزوین در تأمین ماسک هنوز مشکلاتی دارد که باید برای آن تدبیر شود و با تغییر خط تولید واحدهای صنعتی این محصول بهداشتی را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عیسی قبادی در کارگروه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مبارزه با کرونای استان قزوین اظهار کرد: ویروس کرونا به عنوان یک پدیده همه کشور را در گیر کرده و خیلی از کشورها در تأمین ماسک مشکل جدی دارند و فکر نکنیم فقط ما دچار چالش شده ایم.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: در این شرایط نباید فقط به تقاضا دامن بزنیم بلکه باید با برنامه ریزی و فعال کردن همه ظرفیت‌ها با افزایش خط تولید در استان بتوانیم نیازهای خود را تأمین کنیم.

قبادی افزود: در استان قزوین در زمینه تأمین الکل و مواد ضد عفونی کننده و ژل بهداشتی مطلوب است و با یک ساماندهی قادریم هم نیاز خود و هم برخی استان‌ها را تأمین کنیم اما در تأمین ماسک مشکلاتی داریم که باید برای آن تدبیر شود.

وی ادامه داد: در استان واحد تولید ماسک که ظرفیت بالایی داشته باشد نداریم اما دو واحد کارگاهی که تولید ماسک صنعتی دارد با تغییر خط تولید بخشی از نیازها را تأمین خواهیم کرد.

این مسسئول عنوان کرد: تصمیم اشتباهی که داروخانه‌ها را از عرضه ماسک منع کرد موجب نابسامانی در توزیع شد که با جبران این اشتباه امیدواریم به زودی این وضعیت بهبود یابد.

معاون اقتصادی استاندار تصریح کرد: در استان واحدهای تولید شوینده را مجاب کردیم تغییر خط تولید دهند و محلول ضد عفونی تولید کنند که مواد اولیه آن الکل است که با افزایش ظرفیت کارخانه بیدستان این مشکل هم برطرف می‌شود.

قبادی از تأمین الکل مورد نیاز استان‌های قم، تهران، گلستان و البرز خبر داد و یادآور شد: وظیفه داریم به سلامت همه هموطنان خود کمک کنیم و انتظار داریم از سایر استان‌ها برای تأمین ماسک در قزوین هم اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پزشکی قزوین در این مدت خیلی خوب مدیریت کرد و در کمیته پشتیبانی دو روز است تولید مواد بهداشتی و ضد عفونی به میزان کافی آغاز شده و به نظر می‌رسد داروخانه‌ها و مراکز آرایشی و بهداشتی بهترین محل توزیع این اقلام است که باید ساماندهی مناسب صورت گیرد.

این مسئول تأمین مواد بهداشتی مراکز عمومی، بیمارستانها، جایگاه‌های سوخت؛ رستوران‌ها، را ضروری دانست و افزود: مبادی ورودی و خروجی شهر قزوین باید کنترل دقیق شود با قرنطینه افراد مشکوک از تردد به استان قم و مناطق آلوده جلوگیری شود.

معاون اقصادی استاندار عنوان کرد: توزیع مواد ضد عفونی و ماسک در ۱۵۰ داروخانه سطح شهر قزوین به زودی آغاز می‌شود تا شهروندان به راحتی به این اقلام دسترسی پیدا کنند.

قبادی اضافه کرد: کادر درمانی، پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی خاکریز اول در مبارزه به بیماری کرونا محسوب می‌شود و جا دارد از تلاش ایثارگرانه این بزرگواران تشکر و قدردانی کنیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز