خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

مبارزه با ویروس کرونا نیازمند مشارکت همگانی است/ مردم بهداشت فردی را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۸۷۷۲۹۵

استاندار قزوین گفت: تاکنون در استان قزوین فرد مبتلا به بیماری کرونا نداشتیم اما حفظ این وضعیت سالم نیازمند مشارکت همه مردم و رعایت بیشتر نکات بهداشتی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت اله جمالی پور در نشست فوق العاده کمیته استانی پیشگیری و کنترل شیوع کرونا اظهار کرد: از اداره راه و شهرسازی انتظار داریم تردد اتوبوس‌های عمومی از قزوین به استان قم را ممنوع کند و تاکید شود تا رانندگان از پیاده کردن مسافر در بین راه خودداری و با پیاده کردن مسافران در پایانه‌ها زمینه تست بهداشتی افراد را مهیا کنند.

استاندار قزوین افزود:با اقدامات پیشگیرانه انجام شده در حال حاضر استان قزوین عاری از ویروس کروناست و حفظ این وضعیت نیازمند مشارکت و همراهی مردم و رعایت کامل نکات بهداشتی است.

جمالی پور همچنین از مدیران دستگاه‌ها خواست به جز رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاون سیاسی امنیتی استاندار در مورد وضعیت بیماری و ویروس کرونا اظهار نظر نکنند.

وی ضمن ابراز نگرانی از بداخلاقی برخی سودجویان در احتکار اقلام بهداشتی، بیان کرد: آنچه ذهن ما را درگیر کرده این است که در شرایطی که سلامت مردم به خطر افتاده برخی می‌خواهند با احتکار و گرانفروشی مواد بهداشتی و ضد عفونی‌کننده و حتی برخی مواد غذایی که شایع کرده اند در بهبود سلامت مؤثر است، جیب خود را پر کنند و آرامش و امنیت و سلامت مردم را به خطر بیندازند که جای تعجب دارد.

مقام عالی دولت در استان عنوان کرد: با تعطیلی مدارس نگاه ما این بود تا مردم در منزل بمانند و به بازار و مناطق پر تردد نروند تا احتمال آلوگی کاهش یابد و در این میان با هماهنگی انجام شده همه امکانات و تجهیزات دانشگاه‌ها، مراکز درمانی، بهداشتی، مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی در خدمت دانشگاه علوم پزشکی است و امیدواریم با مشارکت و همراهی مردم کرونا را شکست دهیم.

استاندار اضافه کرد: از روز شنبه شرایط عادی خواهد شد و مدارس و ادارات و دانشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز می‌کنند و امیدواریم به سمت تعطیلی نرویم، ولی اگر شرایط تغییر کرد در ستاد تصمیم می‌گیریم.

جمالی پور از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست با همکاری صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فعال برای اطلاع رسانی به موقع درست و تقویت اعتماد عمومی و کاهش نگرانی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: استرس و نگرانی مردم خود عامل تضعیف توان مردم خواهد شد؛ بنابراین از رسانه‌ها انتظار داریم با بیان واقعیت‌ها مردم را برای مقابله با این ویروس همراه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز