خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال مطرح کرد:

برای مقابله با ویروس کرونا از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۴۲۶

فرماندار ماسال گفت: از تمامی ظرفیت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد .

به گزارش ایلنا از ماسال، فرماندار ماسال در جلسه ستاد پیشگیری، مبارزه با ویروس کرونا که با حضور مدیران اجرایی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد، اظهار داشت : مدیران دستگاه‌های مختلف متولی در این حوزه باید ضمن حفظ آرامش خود و جامعه با اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند و متولیان و متخصصان ذیربط باید مسائل مورد نیاز را به اطلاع مردم برسانند و از همه ظرفیت‌های خدماتی و انسانی برای مقابله با ویروس کرونا استفاده خواهیم کرد .

وی با تاکید بر اینکه مردم باید مسائل بهداشتی را جدی بگیرند، افزود: به صورت مستمر با ابزارها وشیوه های مختلف، اطلاع رسانی‌های شایسته در خصوص ویروس کرونا در شهرستان صورت گیرد تا گروه‌های سنی مختلف در جریان کار قرار گیرند و با آموزش پیشگیرانه در بحث رعایت بهداشت فردی و ضد عفونی کردن سطوح مختلف ، بهداشت دست وصورت ،بتوان راههای انتقال این ویروس را در جامعه کاهش داد .

پورحضرت با اشاره به شرایط خاص شهرستان ماسال در زمینه گردشگری تصریح کرد: تعداد زیادی از گردشگران و مسافران در ایام تعطیل و بلاخص ایام نورزو در صنوف مختلف با مردم ارتباط برقرار می کنند که می‌تواند ناقل ویروس در سطح شهرستان باشند به همین منظور با اقدام پیشگیرانه و رعایت 100 درصدی بهداشت فردی ، ایجاد زمینه لازم برای تسهیل در این امر را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه آنچه که امروز بسیار حائز اهمیت است مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان ماسال است، گفت : با استفاده از ظرفیت‌های بخشداران، دهیاران تابع و شهرداری‌ها برای تهیه بیلبرد و بنرهای اطلاع‌رسانی همچنین تلویزیون‌های شهری در سطح شهر و روستا با هماهنگی‌شبکه‌بهداشت شهرستان ،جهت اطلاع رسانی و اقدامات و آموزش‌های پیشگیرانه در اسرع وقت انجام گیرد .

فرماندار ماسال با تاکید بر لغو ماموریت های غیر ضروری ،جلسات،همایش ها، جشن ها تا اطلاع ثانوی خاطر نشان کرد: اداره صمت و شبکه بهداشت با  بازرسی مداوم ومستمر از صنوف و داروخانه ها در ارائه خدمات پیشگیرانه انتقال ویروس کرونا ، همت مضاعفی را داشته باشند.

فرماندار ماسال ، برخورد قانونی و محکم در برابر گران فروشی ،کم فروشی و احتکارکنندگان  اقلام مرتبط با بهداشت فردی و محیطی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت : مراکز ارائه خدمات عمومی اعم از رستوران‌ها، هتل‌ها و قهوه خانه ها حتی المقدور تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند .

وی ادامه داد: تمامی سالن های ورزشی، استخرهای عمومی اعم از  دولتی و خصوصی و قلیان‌سراها با تعطیلی مراکز خود از شیوع این ویروس جلوگیری کنند .

پورحضرت گفت : اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری،شهرداریها ودهیاران ، اطلاع رسانی را  با مضامینی که شبکه بهداشت ارائه داده اند انجام دهند .

وی با بیان اینکه الزامات بهداشتی در اماکن عمومی موجب پیشگیری خواهد شد اظهار داشت : ستاد پیشگیری و پدافند غیر عامل با مسئولیت فرماندار و دبیری شبکه بهداشت به صورت هفتگی یا دو روز یکبار  برای ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم شکل گیرد .

 وی با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با گسترش کرونا اظهار داشت: بخش‌های ایزوله بیمارستانی در همه شهرستانها ایجاد شده و محدود به شهرستان ماسال نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز