خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت:

ضرورت صلاحیت پرستاران در دفاتر خدماتی/ بیماران در منزل تحت پوشش بیمه، مراقبت پرستاری دریافت می کنند

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۵۷۸

معاون پرستاری وزارت بهداشت در ارتباط با نظارت و ارزیابی دفاتر خدمات پرستاری گفت: یکی از حمایت های معاونت پرستاری در رابطه با صلاحیت حرفه ای است و این الزام مبنی بر اشتغال در دفاتر پرستاری الزام به صلاحیت کار است لذا برای مراکز پرستاری در منزل این الزام وجود دارد که از لحاظ علمی، بهداشتی و اخلاقی تایید شده باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مریم حضرتی امروز در مراسم افتتاح یکی از دفاتر خدمات پرستاری استان البرز، اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۸۰۰ مرکز فعال مراقبت در منزل تاسیس شده و بیش از ۵۰۰ مرکز در مراحل موافقت اصولی و افتتاح هستند.

وی افزود: در استان البرز با توجه به توانمندی بالا حدود ۱۵ مرکز مشغول فعالیت است و ۵ مرکز دیگر در مسیر بهره برداری است که در مجموع ۲۰ مرکز فعال خواهد شد ولی استان البرز با توجه به تراکم جمعیت، گنجایش ۵۰ مرکز را داراست.

حضرتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر حمایت دولت از دفاتر خدمات پرستاری گفت: حضور معاون پرستار در دفتر خدمات پرستاری به معنی حمایت از این فعالیت ها خواهد بود و این ضرورت به لحاظ حمایت از بیماران خواهد بود.

وی در ارتباط با نظارت و ارزیابی دفاتر خدمات پرستاری به ایلنا گفت: یکی از حمایت های معاونت پرستاری در رابطه با صلاحیت حرفه ای است و این الزام مبنی بر اشتغال در دفاتر پرستاری الزام به صلاحیت کار است که هنوز برای تمام پرستاران این ضرورت وجود ندارد اما برای مراکز پرستاری در منزل این الزام وجود دارد که از لحاظ علمی، بهداشتی و اخلاقی تایید شده باشند.

وی در ارتباط با محاسن راه اندازی مراکز پرستاری در منزل گفت: در حال حاضر دنیا به سمت جامعه محور شدن پرستاری تمایل دارد و بسیاری از بیماران ضرورتی به بستری شدن در بیمارستان ندارند و یا عفونت های بیمارستانی می تواند تهدیدی برای برخی بیماران باشد.

حضرتی تصریح کرد: حدود ۶ بیماری مانند سکته مغزی، نارسایی مزمن قلبی و یا انسداد ریوی، بیشترین مراجعات بیمارستانی را به خود اختصاص می دهد، لذا با تدوین مراقبت های استاندارد شده خدماتی و تعرفه گذاری در شورای عالی بیمه، بیماران در منزل تحت پوشش بیمه، مراقبت پرستاری را دریافت می کنند.

مژده جوانمردی، کارشناس پرستاری و مدیر دفتر خدمات پرستاری در منزل، گفت: خدمات این مرکز طبق خدمات پرستاری طبق دستورات پزشک در منازل شخصی بیماران انجام می شود.

وی افزود: عمده بیماران مورد هدف این مرکز بیماران غیر واگیر مانند سرطانی، دیابتی و یا با مشکلات فشار خون مراجعه می کنند و کل خدمات زیر نظر پزشک معالج انجام می شود.

جوانمردی با عنوان اینکه این مرکز به صورت کاملا خصوصی دایر شده از ۱۵ نفر اشتغالزایی خبر داد و گفت: تنها هدف ما از افتتاح این مرکز این است که در مسیر درمان بهترین بهبودی با بهترین کیفیت ارائه شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز