خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی صورت گرفت؛

بخش کوهسرخ کاشمر به مرکزیت شهر ریوش رسما شهرستان شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۷۴۷

بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر به مرکزیت شهر ریوش در پنجمین روز از دهه فجر طی مراسمی به طور رسمی به شهرستان ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، در مراسمی که به همین مناسبت با حضور معاون سیاسی، اجتماعی استاندار خراسان رضوی، فرماندار کاشمر و نماینده مردم شهرستان کاشمر در مجلس شورای اسلامی در جمع اقشار مختلف مردم کوهسرخ برگزار شد، فرماندار کاشمر با گرامیداشت ایام دهه فجر و تبریک ارتقای بخش کوهسرخ به شهرستان گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی در همه مناطق جاری است.

مسلم ساقی افزود: از جمله در دولت تدبیر و امید پروژه گازرسانی در دو مرحله به ۲۷ روستای بخش کوهسرخ از سال ۹۴ شروع شده و مردم ۲۲ روستا هم اکنون از این نعمت برخوردارند و ظرف چند ماه آینده باقی روستاها از این نعمت برخوردار می شوند که برای این طرح ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی ادامه داد: در پروژه ساخت مسکن روستایی آسیب دیده از بارندگی های امسال نیز بیش از ۲۰۰ واحد با اعطای دو میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در حال ساخت است.

فرماندار کاشمر گفت: ظرفیتهای بالقوه و بالفعل صنایع کشاورزی و گیاهان دارویی و صنایع دستی و فرت بافی و صنایع زعفران و انبارداری و سطح زیرکشت ۱۲ هکتار بادام دیم، مقام اول تولید بادام در استان مقام دوم تولید ریواس و عسل ارگانیک و ۱۰۶ هزار دام سبک و هزار و ۱۰۰  دام سنگین  آینده و چشم انداز روشنی برای منطقه ترسیم می کند.

به گفته ساقی وجود مناطق دیدنی، ثبت پنج  اثر در حوزه میراث فرهنگی و ۲۵ اثر شناسایی شده برای ثبت از جمله ظرفیتهای منطقه محسوب می شوند  و در حوزه زیرساختهای منطقه، کل راههای روستایی آسفالت هستند و فقط  ۱۷ کیلومتر آن فاقد آسفالت است  و به جز سه روستا  که تحویل شرکت آب و فاضلاب روستایی نشده همه روستاها تحت پوشش این شرکت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز