خبرگزاری کار ایران

ابراهیم زاده خبر داد:

۱۲ کودک مشهدی در مسابقات جهانی ریاضی صاحب مقام شدند

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۹۴

مدیر عامل موسسه آموزشی آی مت گفت: 12نفر در مسابقات جهانی ریاضی از مشهد مقام آورده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، احسان ابراهیم زاده در گفت وگو با خبرنگاران گفت: برنامه ریاضیات آی مت متعلق به کشور مالزی بوده و ۱۹ سال سابقه فعالیت در این حوزه را دارد و در ۴۳ کشور به صورت جهانی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در اوایل سال ۹۷ برنامه ریاضیات آی مت وارد ایران شد و اکنون نیز همه شهرها را پوشش می دهد.

مدیر عامل موسسه آموزشی ریاضیات آی مت با بیان اینکه این برنامه آموزشی کودکان بین ۳تا ۸ سال را در دسته بندی های مختلف و طی ۱۲ ترم تمام مباحث ریاضی را آموزش می دهد بیان کرد: این برنامه به شیوه مدرن ریاضیات را به کودکان آموزش می دهد، از جمله یکی از شیوه های آموزشی این برنامه کارهای خلاقانه از جمله کاردستی، انواع روش هایی است که برای کودکان جذاب است.

ابراهیم زاده همچنین به سخنان خود اضافه کرد: اکنون ۳ سال است که نمایندگی ریاضیات آی مس در شهرستان مشهد فعال شده است و ۱۷۰۰ کودک را در این شهر تحت پوشش برنامه های ریاضی این موسسه قرار داده ایم.

مدیر عامل موسسه آموزشی آی مت با اشاره به کادر آموزشی این موسسه گفت: ما در کادر خود ۴۰ مربی مجرب و دوره دیده داریم و تمام مربی های موسسه آی مس باید دوره های مربی در مهد کودک و بهزیستی را گذرانده باشند.

وی با بیان اینکه سومین دوره مسابقات در ایران دی ماه سال جاری در کیش برگزار شده بود اضافه کرد: در سال ۲۰۱۸ مسابقات ریاضی آی مس به صورت جهانی در مالزی برگزار شد که ایران رامقام اول را کسب کرد و به خاطر کسب این رتبه ، میزبانی دوره مسابقات را توانست دریافت کند.

مدیرعامل موسسه آموزشی آی مت با اشاره به اتفاق ناگوار شهادت سردار سلیمانی گفت: ۱۹ کشور جهان از جمله آمریکا، غنا، مالزی، کانادا، عراق، عربستان سوریه، هند، روسیه در این دوره از مسابقات آی مس شرکت کردند. اما به دلیل این حادثه ۱۲ کشور انصراف دادند و به دلیل سانحه سقوط هواپیما نیز تمام پرواز ها لغو شد و در روز مسابقه که در جزیره کیش برگزار شده بود، تنها کشور عراق حضور داشت و ۱۱ کشور دیگر به صورت مجازی حاضر شدند و ایران رتبه اول را در مسابقات کسب کرد.

ابراهیم زاده اظهار داشت: تا کنون در این خصوص کارشکنی در کشور نداشته ایم و آموزش وپرورش و سازمان بهزیستی همکاری خوبی با ما داشته اند و بازخورد علمی که داشتیم خوب بوده است. 

وی افزود: قصد داریم تا بنیاد نخبگان را تاسیس کنیم و افرادی که حائز رتبه های برتر هستند را تحت پوشش خود قرار دهیم.

مدیرعامل موسسه آموزشی آی مت خاطر نشان کرد: از بین افرادی که در مسابقات آی مس جزیره کیش شرکت کرده بودند ۱۲ نفر از مشهد از بین سایر شهرهای کشور به ترتیب مقام اول ، ۲ مقام دوم ، ۸ مقام سوم را کسب کردند.

ابراهیم زاده همچنین مطرح کرد: در برنامه ریاضیات آی مت، دیرآموز و زود آموز وجود ندارد بلکه باتوجه به شیوه های نوین آموزشی می توانیم کودکان معلول از نظر ذهنی را تحت پوشش قرار دهیم و تاکنون بازخورد خوبی داشته ایم به طوریکه اکثر کودکانی که ریاضیات را با آی مت فرا گرفته اند و وارد مدرسه شدند در درس ریاضی مشکلی نداشتند.

وی با اشاره به فعالیت های آی مت در مهدکودک ها گفت: اکنون در ۷۰ مهدکودک ، ۱۰ پیش دبستانی، ۳ دبستان در مشهد فعالیت داریم.

ابراهیم زاده با توجه به سطح های ریاضیات آی مت برای کودکان اظهار داشت: ریاضیات آی مت ، از ۳ سطح ، سه تا ۸ سال شامل پک قرمز برای کودکان نوپاوه، پک آبی برای کودکان پیش دبستانی ۲ و پک سبز مخصوص کودکان اول و دوم ابتدایی تشکیل شده است که هر پک شامل ۱۲ ترم می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز