خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

اجازه نمی‌دهیم حتی یک واحد تولیدی در البرز تعطیل شود/ سرمایه ثابت و سرمایه در گردش از مهمترین مطالبات صنعت و تولید البرز

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۵۶۹

استاندار البرز گفت: البرز، استانی صنعتی است که به طور قطع در تحریم ها در معرض تهدیدهایی قرار دارد ولی به رغم این امر توفیقات ارزشمندی برای البرز حاصل شده و اجازه نمی‌دهیم حتی یک واحد تولیدی در البرز تعطیل شود.

به گزارش  ایلنا، عزیزاله شهبازی در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی البرز که روز سه‌شنبه با حضور وزیر صمت در سالن جلسات فرمانداری اشتهارد برگزار شد، افزود: ماه بهمن یادآور خاطرات بسیاری از دلاورمردی ها و رشادت های مردم این مرز و بوم برای به ثمر نشستن انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: همچنین یاد و خاطره تمامی شهیدان بویژه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در راه امنیت و حفظ منافع ملی جان خود را نثار کردند، گرامی باد.

شهبازی با اشاره به سفر یک روزه وزیر صمت در  البرز، گفت: طی این حضور چند واحد تولیدی استان افتتاح و توسعه یافتند.

وی افزود: یک واحد تولیدی دانش بنیان در شهرک دانش بنیان کاوش آغاز بکار کرد که در حوزه تحقیقات فرآوری عناصر نادر خاکی و استراتژیک فعالیت دارد همچنین افتتاح این شهرک با ۱۴ واحد دانش بنیان دیگر تا پایان سال در دستور کار است.

 استاندار البرز اضافه کرد: وزیر محترم صمت همواره ساعی و پرتلاش در حوزه توسعه تولید و صنعت البرز گره گشا بوده و تعامل لازم را داشته اند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه های راه اندازی کارخانه نوآوری و اجرای پروژه ملی اشتغال مهارت محور در البرز، گفت: توفیقات فراوانی در حوزه های مختلف تولید، اشتغال و ایجاد تسهیلات در این راستا برای البرز حاصل شده است.

شهبازی عنوان کرد: با اهتمام جدی و تلاش شبانه روزی در البرز شرایطی را ایجاد کردیم که بخش اعظم مشکلات تولید و صنعت را در البرز حل و فصل کنیم تا حداقل بار را بر دوش دولت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با وزارت صمت ارتباط تنگاتنگی داریم و مطالبه ناگفته ای نمانده است، گفت: برای تقویت زیرساخت های تولید در راستای تامین آب و برق لازم، اقدامات ویژه ای صورت گرفت که آغاز عملیات اجرایی اولین پست برق ۴۰۰ کیلوولت در باغستان کرج از جمله این امور است.

استاندار البرز افزود: خروج اشتهارد از شعاع ۱۲۰ کیلومتر اکنون مهمترین مطالبه استان برای توسعه تولید و اشتغال است که امید است مورد توجه ویژه هیات دولت قرار گیرد چراکه با تحقق این امر شاهد تحولات شگرفی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه سرمایه ثابت و سرمایه در گردش از مهمترین مطالبات صنایع و تولیدکنندگان البرز است، ادامه داد: البرز، استانی صنعتی است که به طور قطع در تحریم ها در معرض تهدیدهایی قرار دارد ولی به رغم این امر وضعیت البرز خوب است و توفیقات ارزشمندی حاصل شده است.

شهبازی گفت: با تمام توان درصدد هستیم که اجازه تعطیلی حتی یک واحد تولیدی را نیز در البرز ندهیم و برای تداوم این امر همچنان نیازمند توجه ویژه ملی هستیم.

وی افزود: ساماندهی لکه های صنعتی استان را به جد در دستورکار داریم و تاکنون در خصوص لکه‌های صنعتی ماهدشت و زیبادشت توفیق یافتیم بنابراین از سازمان صمت انتظار می رود برای تحقق این امر در ۶ لکه دیگر به البرز اختیارات بیشتری بدهد. 

استاندار البرز افزود: طی دستور وزیر محترم صمت امروز مقرر شد که ۵۰۰ نفر از نخبگان در واحدهای صنعتی بکارگیری شوند که این اقدام بهره وری و کارآیی را افزایش می دهد.

شهبازی در پایان گفت: از حضور پویا و تلاش های بخش خصوصی در استان قدردانی می کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز