خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت آذربایجان شرقی:

از اجرای پویش "بدون قیمت نخریم"در استان خبرداد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۳۸۵

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت آذربایجان شرقی از اجرای طرح «پویش بدون قیمت نخریم»با همکاری مشترک اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حبیب امین زاده، اصناف را در صف اول نظارت و بازرسی بر بازار دانست و گفت: باتوجه به نزدیکی ایام نوروز انجام نظارت‌های مشترک از طریق تعامل دستگاه های ذیربط جزو برنامه‌های محوری خواهد بود.

وی بر انجام پیش‌بینی‌های لازم به منظور تامین ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مردم با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان تاکیدکرد و گفت: طرح نظارتی پایان سال در ایام نوروز از اول اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ۹۹ با مشارکت سازمان صمت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی اجرا می‌شود.

وی افزود: اتحادیه‌ها و اتاق اصناف استان در ثبات قیمتی و عملکرد بازار تلاش‌های سازندهای داشته‌اند.

امین زاده همچنین از افزایش اعتبار تسهیلات صرفابرای صنوف درجهت رونق تولید خبرداد و اظهار کرد: تسهیلات کم بهره برای صنوف تولیدی اعطا خواهد شد.

وی خواستار نظارت‌های هر چه بیشتر اتحادیه‌ها بر اصناف زیر مجموعه خود شد و گفت: اتحادیه‌ها در راستای اجرای تکالیف قانونی و برنامه‌های ابلاغی وزارت صمت در خصوص ضرورت رعایت ضوابط شناسه کالا و ثبت نام درسامانه جامع انبارها با برگزاری جلسات آموزشی و اطلاع رسانی های لازم نسبت به توجیه اعضای خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اجرای قانون شناسه کالا از ۱۵ بهمن ماه سال‌جاری با هدف مبارزه باقاچاق کالا براساس تکالیف ابلاغی، از شناسه دار شدن تولیدات در حوزه لوازم خانگی بین تمامی واحدهای صنعتی استان خبر داد.

 امین زاده ثبت کالا در سامانه جامع انبارها را در راستای شناسایی و ردیابی کالا از مبدا تا مقصد و در سطح عرضه دانست و آن را نوعی ایمن سازی اصناف برشمرد و گفت: از ۱۲۰ قلم کالای مشمول ثبت در سامانه جامع انبارها، ثبت ۱۰ قلم کالای اولویت دار از جمله برنج، شکر، چای، کاغذ، روغن موتور و لاستیک الزامی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز