خبرگزاری کار ایران

برپایی نمایشگاه «سیر تاریخ پوشش در جهان و ایران» در آبیک

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۱۴۹

طی مراسمی، نمایشگاه پوستر « سیر تاریخ پوشش در جهان و ایران» در شهرستان آبیک افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، طی مراسمی و با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌میرامینی امام جمعه شهرستان آبیک، سیدمحمد موسوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک  و دیگر مسئولان نمایشگاه  پوستر «سیر تاریخ پوشش در جهان و ایران» نگارخانه استاد شهریار فرهنگسرای باران شهرستان آبیک افتتاح شد.

در این نمایشگاه 80 پوستر که توسط کانون هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک برپا شده، پوسترهایی از وجود حجاب و پوشش به نمایش گذاشته شده که شامل حجاب و عفاف در تمام ادیان و دوره‌ها و قرون مختلف است.

در این نمایشگاه پوسترهایی وجود دارد که نشان می‌دهد جای پای حیا و عفاف در قدیمی‌ترین آثار تاریخ بشر وجود داشته؛ از سویی پوسترهایی از زمان پیدایش بشر تا قرن 19 میلادی به نمایش گذاشته شده که از قرن بیستم به بهانه پیشرفت، ترویج برهنگی زن مطرح شد.

پوسترهایی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده نشان می‌دهد در سیرتاریخ پوشش در ایران، از زمان اریایی‌ها تا پهلوی حجاب کامل بین بانوان وجود داشته است و در دوره پلهوی با نفوذ سیاستمداران انگلیسی ترویج بدحجابی، کشف حجاب توسط رضاخان اعلام شد و بدحجابی رواج یافت.

بنابراین گزارش، در این نمایشگاه پوستری وجود داشت که بیانگر این مطلب بود که پوشش و عفاف در ادیان در این نمایشگاه با وجود اسناد و مدارک موجود در تمام ادیان الهی و کتاب‌های آسمانی وجود داشته و هیچ مانعی برای پیشرفت زنان نبوده و دانشمندان بزرگ و پزشکان معتبر دنیا هم حجاب داشته‌اند.

در این نمایشگاه پوسترهایی وجود  داشت که بانوانی را نشان می‌داد که قهرمانان ملی و ورزشی در دنیا همچون چین، سوریه، هند و غیره بوده‌اند که پوشش داشته‌اند.

گفتنی است، این نمایشگاه به مدت یک هفته صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 15 تا 19 برای بازدید عموم دایر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز