خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

افزایش سطح گلخانه‌های کرمانشاه به 300 هکتار در دستور کار است

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۴۹۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به سطح ۳۰۰ هکتار از جمله افق های بلند مدت این سازمان است و قطعا قادر خواهیم بود با کمک استاندار و دستگاه‌های مرتبط و استفاده از توان کارشناسان استان این مهم را محقق کنیم.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، نوربخش حاتمی افزایش سطح زیرکشت گلخانه‌های استان به سطح ۳۰۰ هکتار را از جمله افق های بلند مدت این سازمان برشمرد و گفت: قطعا قادر خواهیم بود با کمک استاندار و دستگاه‌های مرتبط و استفاده از توان کارشناسان استان این مهم را محقق کنیم.

حاتمی با اشاره به وضعیت گلخانه‌‌های استان کرمانشاه گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های استان تا ابتدای سال ۹۸ حدود ۲۸ هکتار گلخانه فعال بود که با تلاش و پشتکار مدیران سازمان و حمایت های مدیران سایر ادارات مرتبط موفق شده ایم این سطح را به حدود ۵۰ هکتار برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت های ایجاد گلخانه ها به تشریح برنامه ۳ ساله سازمان نیز اشاره کرد و گفت: طی این برنامه ۳ ساله که پهنه محور است و واقعیتها در آن لحاظ شده سعی خواهیم کرد جایگاه استان را در بخش های مختلف به‌ویژه در بحث گلخانه ها ارتقاء دهیم.

در ادامه این جلسه  مدیر باغبانی سازمان به ارائه گزارش ستاد گلخانه های استان پرداخت.

 زارعی جمع واحد‌های گلخانه ای استان را ۷۲ مورد ذکر کرد و گفت: ظرف سال جاری ۳.۷۷ هکتار به سطح گلخانه های استان اضافه شده است .

وی تعداد مجوزهای صادر شده مجتمع های گلخانه ای استان را ۱۶ مورد با سطح زیر کشت ۹۹۷ هکتار اعلام کرد و گفت: با حذف استعلامات زائد انتظار می‌رود شاهد افزایش این سطوح در سطح استان باشیم.

زارعی آنگاه به مشکلات ایجاد گلخانه و محدودیت های ایجاد شده توسط سیستم بانک کشاورزی همچون الزام به طرح نویسی مجدد ، تائید پیش فاکتور ها توسط بخش دولتی ، مشکل اراضی قولنامه ای، عدم تناسب مبانی محاسباتی بانک در سال ۹۸ ،مطالبه مجوز تبصره ۴،اخذ استعلام از ادارات راه و ترابری و محیط زیست و....اشاره کرد و افزود ؛ با حل این مشکلات قطعا شرایط برای استقبال سرمایه‌گذاران مهیا خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز