خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

مستند‌سازی 60 اثر تاریخی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۵۷۶۴۷

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از مستند‌سازی 60 اثر تاریخی به‌ منظور ثبت در فهرست آثار‌ ملی خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیر‌انتخابی بیان کرد: استان گیلان از جمله استان‌های غنی به لحاظ وفور آثار تاریخی است و رتبه چهارم تراکم آثار تاریخی در سطح کشور را داراست. گیلان دارای بیش از 3000 اثر تاریخی و یکی از استان‌های پیشگام در زمینه تهیه اطلس باستان شناسی کشور است و تاکنون اطلس میراث فرهنگی شش شهرستان استان بطور کامل انجام پذیرفته است.

امیرانتخابی افزود: در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی در طی سه ماه گذشته، مستند سازی 60 اثر تاریخی شامل محوطه‌ها، تپه‌ها، غارها و بناها (اماکن مذهبی، خانه‌های تاریخی، حمام های قدیمی و...) انجام شده است و بزودی 50 پرونده شناسایی آثار ، جهت ثبت در فهرست آثار ملی کشور به دبیرخانه شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ارسال خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تصریح کرد: از شاخص ترین آثار مستند سازی شده ، بقاع تاریخی روستای لرود شهرستان املش که شامل پنج بقعه مربوط به امازادگان بوده که بصورت پلکانی در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند، بنای تاریخی کامران در شهر لاهیجان ، بنای قنبرخان چهارده ای آستانه اشرفیه و تپه تاریخی درازبند دفراز از توابع شهرستان رودبار ، اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز