خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره جهادکشاورزی نیشابور مطرح کرد؛

۵۸ درصد آب بخش کشاورزی نیشابور از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۲۵

رئیس اداره جهادکشاورزی نیشابور گفت: در حال حاضر ۵۸ درصد منابع آبی کشاورزی نیشابور از منابع زیرزمینی تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمدعلی فرهمند در نشست خبری با خبرنگاران افزود: حجم آب مصرفی نیشابور سالانه ۶۲۳ میلیون متر مکعب است که از این میزان ۳۶۰ میلیون متر مکعب از طریق چاه‌های عمیق، ۱۵۳ میلیون متر مکعب رودخانه ها، ۱۰۰ میلیون متر مکعب قنوات و ۱۰ میلیون متر مکعب از طریق چشمه‌ها تأمین می‌شود.

وی اظهار داشت: مشارکت جهاد کشاورزی با کشاورزان برای کاهش مصرف آب از طریق فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم و پرداخت یارانه انجام می شود و در این چارچوب توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره جهادکشاورزی نیشابور اعلام کرد: میزان سطح زیر کشت گلخانه‌ای در نیشابور ۱۲هکتار است و ۵۲ مورد صدور پروانه تأسیس گلخانه در دستور کار قرار دارد که در صورت اجرایی شدن ۱۳ هکتار به میزان کشت گلخانه‌ای نیشابور اضافه می گردد و در حوزه کشت گلخانه‌ای نیشابور پس از مشهد، چناران و فریمان دارای رتبه برتر است.

وی عنوان کرد: حدود ۲۴درصد از سطح مزارع و باغات نیشابور معادل ۱۵هزار هکتار به آبیاری نوین مجهز شده است و در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ هکتار طرح آبیاری نوین با اعتبار یکصد میلیارد ریال در حال اجراست.

فرهمند خاطرنشان شد: سال گذشته در بخش انتقال آب ۴۴ کیلومتر از طریق انتقال آب با لوله و احداث کانال آبرسانی در بخش کشاورزی نیشابور انجام شده و امسال ۲۱ کیلومتر نیز با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال در حال اجراست.

وی اذعان کرد: در حال حاضر در نیشابور ۲۳ رشته قنات با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در حال مرمت و احیا است همچنین در بخش آبخیزداری ۱۶ میلیارد ریال برای ساماندهی و احداث بندهای خاکی در فاروب رومان، بجنو و ۳۶۰ هکتار از مراتع نیشابور اختصاص یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز