خبرگزاری کار ایران

در سومین نشست از سلسله نشست‌های شهر و رمان بررسی می‌شود؛

دیالکتیک زندگی شهری و فرم رمان

asdasd
کد خبر : ۸۵۳۵۰۰

سومین نشست از سلسله نشست‌های شهر و رمان با موضوع «دیالکتیک زندگی شهری و فرم رمان» دوازدهم دی در سالن اشراق ایوان شمس واقع در ابتدای بزرگراه کردستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا ، این سلسله نشست‌ها که به همت انجمن صنفی داستان‌نویسان استان تهران و با همکاری اداره کل مطالبات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار می‌شود بنا دارد به بررسی گسست‌های اجتماعی و نمود آن در رمان‌های ایرانی بپردازد.

در سومین نشست از این مجموعه نشست قرار است «فرشته احمدی» مدیر پنل به «شکل شهر و شکل رمان» پرداخته و درباره آن سخنرانی کند.

همچنین «کامران سپهر» دیگر سخنران این نشست است که با موضوع «تدابیر رمان در رویارویی با شهر» به سخنرانی خواهد پرداخت. «اسماعیل عالی‌زاد» سومین سخنران سومین نشست از سلسله نشست شهر و رمان است که با موضوع «زیست جهان تهران در چند رمان متاخر» به طرح دیدگاه‌ها و تحلیل‌های خود خواهد پرداخت.

شرکت در سلسله نشست‌های شهر و رمان آزاد و رایگان است وحضور عموم مردم در آنها امکان‌پذیر است. این نشست نیز پنجشنبه 12 دی 98 ساعت 15 تا 18 در مجموعه ایوان شمس واقع در ابتدای بزرگراه کردستان برگزار می‌شود.

در نشست دوم بحث قابل توجهی درباره مطالبات طبقه متوسط در رمان‌های شهری و مورد بحث در این سلسله نشست‌ها در بخش پرسش و پاسخ جریان گرفت.

«بازنمایی شهری» عنوان دومین نشست از سلسله نشست‌های شهر و رمان بود که در آن «نوید پورمحمدرضا» درباره «ردپاها و زمزمه‌های شهر در ادبیات داستانی ایران پیش از دوم خرداد 76» سخنرانی کرد. «سینا دادخواه» دیگر سخنران این نشست بود که در سخنرانی خود به «سبک زندگی و سیاست؛ بازخوانی شهر در چند رمان دیده شده» پرداخت. «پویا رفویی» نیز با موضوع «وجه پدیداری شهری » دیدگاه خود را مطرح کرد.

این نشست‌ها در حالی برگزار شد که دست‌اندرکاران برپایی این نشست‌ها این پرسش را پیش روی مخاطبان قرار دادند که «آیا رویایی درباره شهرهای‌مان داریم؟»

در نخستین نشست از این سلسله نشست نیز  «سیدمحسن حبیبی» شهرساز، «ابوالحسن ریاضی» متخصص جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری  و «حسین سناپور» نویسنده سخنرانانی کرده بودند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز