خبرگزاری کار ایران

لزوم تهیه کودهای کشاورزی از مراکز مجاز توزیع در استان گیلان / تبدیل کشاورزی معیشتی و صنعتی به کشاورزی پایدار سیاست وزارت جهاد کشاورزی است

asdasd
کد خبر : ۸۵۲۷۶۴

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان بر لزوم تهیه کودهای کشاورزی از مراکز مجاز توزیع در استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت،صالح محمدی امروز در نشست با کارگزاران فروش نهاده های کشاورزی استان گیلان در رشت با بیان اینکه توزیع نهاده های کشاورزی و حمایت از قشر تلاشگر کشاورز برای ما یک ارزش است، گفت: هدف ما حمایت از کشاورزان و افزایش امنیت غذایی در تولید محصولات کشاورزی است.

 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان با تصریح براینکه خدمات توزیع کود برای کشاورزان استان گیلان باید بصورت دقیق و منظم انجام شود، افزود: دولت برای تامین کود های اصلی کشاورزی و حمایت از بخش کشاورزی ارز یارانه ای و یارانه دولتی قرار داده است.
 
 
وی با اشاره به اینکه کشاورزان میتوانند از خدمات مشاوره ای کارگزاران متخصص توزیع نهاده های کشاورزی بهره مند شوند، اضافه کرد: کشاورزان، قشر تلاشگر و سلامت جامعه هستند.
 
این مسئول با یادآوری اینکه سال گذشته سال سختی برای تامین کود های زراعی از سوی دولت بود، اظهار داشت: کشاورزان از همه کودهای اصلی و ریز مغزی برای افزایش کمی و کیفی تولیدات گیاهی خود استفاده کنند.
 
محمدی با تاکید براینکه کشاورزان باید کودهای خود را از مراکز مجاز و شبکه های کارگزاری توزیع در مناطق مختلف استان تهیه کنند، تصریح کرد: خرید نهاده های کشاورزی از خارج شبکه مجاز توزیع، کشاورزان را با چالش جنس های نامرغوب و ضرر های اقتصادی مواجه می کند.
 
صالح محمدی امنیت غذایی و کشاورزی پایدار را برای کشور بسیار پر اهمیت دانست و ادامه داد: امنیت غذایی موجب ایجاد و حفظ سلامت در جامعه می شود.
 
وی با یادآوری اینکه تولید بیشتر محصولات کشاورزی، امنیت غذایی را شکل می دهد، خاطرنشان کرد: وجود علوم و فنون بروز در کار و تبدیل کشاورزی معیشتی و صنعتی به کشاورزی پایدار‌ که از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است، این فعالیت را به یک بخش سود آور برای سرمایه گذاری و اشتغال زایی مبدل خواهد کرد.
 
محمدی با تصریح براینکه منابع آب و خاک سالم باید برای آینده کشاورزی حفظ شوند، گفت: نباید به خاک کشاورزی نگاه کارخانه ای داشت که این امر موجب ضعیف شدن خاک می شود.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان با اشاره به اینکه کشت های دوم مناسب، زمین های زراعی را برای محصولات اصلی آماده و بهره ور تر می کنند، اضافه ‌کرد: کشاورزان استان گیلان باید از حالت تک محصولی به کشت های دوم برای افزایش توان اقتصادی و غنی سازی خاک های کشاورزی روی بیاورند.
 
محمدی با بیان اینکه کودهای زیستی و بیولوژیکی برای توایدات کشاورزی مناسب است، اضافه کرد: میانگین مصرف نهاده های اصلی کشاورزی در ایران پایین تر از حد تعادل است که برای افزایش کیفیت غذایی باید افزایش پیدا کند.
 
صالح محمدی با یادآوری اینکه مصرف بهینه کودهای شیمیایی هیچ مشکلی را برای انسان و محصول کشاورزی ایجاد نمی کند، خاطرنشان کرد: کشاورزان برای پایش مواد کودی موجود در خاک های زراعی خود، آزمایش خاک زمین کشاورزی را مورد توجه قرار داده و از طریق شبکه کارگزاری توزیع کودهای کشاورزی در استان گیلان نسبت به این کار اقدام کنند.
 
وی با اشاره به اینکه کمبود مصرف پتاسیم آفات زراعی و باغی را افزایش می دهد، گفت: عنصر پتاسیم موجب قدرتمند شدن گیاه و کاهش آفات و بیماری ها می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز